Cena versus kvalita v období recese
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F09%3A00020923" target="_blank" >RIV/61989100:27510/09:00020923 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Cena versus kvalita v období recese
Popis výsledku v původním jazyce
Preference zákazníků při koupi jsou vysoce sledovanou oblastí, zejména prodejci, ale derivovaný zájem na ní mají i samotní producenti potravin. Nyní, v období hospodářské recese, je často životní otázkou výrobců, zda nakupuje český zákazník skutečně jenpodle ceny, anebo se stále ohlíží na kvalitu nakupovaných výrobků. A to zejména u výrobků, které jsou pro spotřebitele určitým způsobem nadstandardními, anebo ne tolik životně důležitými. Potraviny jsou obvykle zbožím, které uspokojují základní potřeby,ale i mezi nimi je možno nalézt takové, které si spotřebitelé dopřejí jen občas, a to z důvodu jejich vyšší ceny. Jak se tedy rozhoduje zákazník u výrobků s vyšší přidanou hodnotou, ale za vyšší cenu, v období recese?
Název v anglickém jazyce
Price versus quality in the recession phase
Popis výsledku anglicky
The preferences in consumer-buying process are highly monitored area, especially by the merchants. But the derived interests on consumer-buying process have also the food producers. In these days, in the phase of economic recession, there is a question,if Czech consumer buys the products only by the price, or if counts also other attributes as a product quality. And it is even more mysterious at the shopping-process of high-standard products or at products those are not essential to life. A food is usually consider as basic commodities, but we can find in this group also food, whose consumer buy only in special occasion, because of their higher prices. Which is the consumer-buying process at the high-valued food in the period of economic recession?
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Marketing a komunikace
ISSN
1211-5622
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—