Kupní rozhodovací proces uchazečů o vysokoškolské vzdělání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F10%3A10225306" target="_blank" >RIV/61989100:27510/10:10225306 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kupní rozhodovací proces uchazečů o vysokoškolské vzdělání
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá analýzou kupního rozhodovacího procesu uchazečů o vysokoškolské vzdělání jako východiska pro marketingovou komunikaci vysokých škol. Vychází z předpokladu, že potenciální studenti - spotřebitelé, zákazníci - prochází při výběru vysokéškoly obdobným procesem rozhodování jako v případě nákupu jiných služeb. Poznání tohoto procesu je pak nutným předpokladem pro plánování efektivní marketingové komunikace. Podle modelu násobných atributů a teorie zdůvodněné aktivity ovlivňuje budoucí studenty při volbě vysoké školy řada faktorů a referenčních skupin. Příspěvek shrnuje výsledky výzkumu, který se snaží dané atributy a skupiny definovat, a za využití faktorové a regresní analýzy zkoumá závislosti mezi dílčími vlivy a jejich významnost.
Název v anglickém jazyce
Buying decision making process of applicants for university studies
Popis výsledku anglicky
This paper deals the buying decision making process of applicants for university studies as a basis for university marketing communications. It results from the premise that potential students - consumers, customers - go through the similar decision making process at university choice like in the case of any other service purchase. Understanding of this process is a prerequisite for efficient marketing communications planning. According to the multi-atribute model and the theory of reasoned action prospective students are affected by many factors and referential groups. This paper sums up the findings of research, which tries to define the factors and referential groups and examines the dependence among particular attributes and their relevancy useingfactor and regression analysis.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Rozvoj marketingu v teórii a praxi
ISBN
978-80-554-0292-5
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Počet stran knihy
260
Název nakladatele
Žilinská univerzita v Žilině
Místo vydání
Žilina
Kód UT WoS kapitoly
—