Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The usage of logistic regression for analyzing market research data

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F11%3A10229137" target="_blank" >RIV/61989100:27510/11:10229137 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The usage of logistic regression for analyzing market research data

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the assessment of competitive position of a manufacturer directly in retail outlets using a method named Total Shopscore Index (abbr. TSI). This index consists of three particular indices - inventory, position and presentation index. Input data for calculating can be gained by observation, most commonly directly in retail outlets. This tool is used also to assess sales representatives of the specific manufacturer who are responsible for certain product or all merchandise in retailoutlet. Therefore it is important to set reasonable level of TSI that has to be reached by sales reps in different regions, retail outlet types, retailers, etc. The calculated values of TSI can be analyzed and compared, e.g. using logistic regression models with intention to describe the relation between attained values of TSI (or also of partial indices) and specific identification factors like region, retail type or retailer.

  • Název v anglickém jazyce

    The usage of logistic regression for analyzing market research data

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the assessment of competitive position of a manufacturer directly in retail outlets using a method named Total Shopscore Index (abbr. TSI). This index consists of three particular indices - inventory, position and presentation index. Input data for calculating can be gained by observation, most commonly directly in retail outlets. This tool is used also to assess sales representatives of the specific manufacturer who are responsible for certain product or all merchandise in retailoutlet. Therefore it is important to set reasonable level of TSI that has to be reached by sales reps in different regions, retail outlet types, retailers, etc. The calculated values of TSI can be analyzed and compared, e.g. using logistic regression models with intention to describe the relation between attained values of TSI (or also of partial indices) and specific identification factors like region, retail type or retailer.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ECON '11

  • ISSN

    1803-3865

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    8-15

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus