Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Territorial Marketing in the Czech Republic: Between Path-Dependency and Learning.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F11%3A86082508" target="_blank" >RIV/61989100:27510/11:86082508 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Territorial Marketing in the Czech Republic: Between Path-Dependency and Learning.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There are numerous obscurities connected with territorial marketing. Substantial misunderstandings can occur since this concept was labeled by different notions so far. Naturally, the same ? with even higher intensity ? holds true for transition/post-transition economies. Satisfactory definition of territorial marketing becomes increasingly complicated task also due to the fact that municipality/region represents much more complex unit than enterprise itself. Common signs of territorial marketing can bethus found rather in used instruments, methods, concepts or common objectives. The main objective of the paper is to provide the insight into the practice of territorial marketing in the Czech Republic, which is a typical post-transition country. Our research was accomplished in the municipalities of Moravian-Silesian region, South Moravian and Vysočina regions as these NUTS III self-governing territories embody all principal functional characteristics of Czech regions. As it is shown,

  • Název v anglickém jazyce

    Territorial Marketing in the Czech Republic: Between Path-Dependency and Learning.

  • Popis výsledku anglicky

    There are numerous obscurities connected with territorial marketing. Substantial misunderstandings can occur since this concept was labeled by different notions so far. Naturally, the same ? with even higher intensity ? holds true for transition/post-transition economies. Satisfactory definition of territorial marketing becomes increasingly complicated task also due to the fact that municipality/region represents much more complex unit than enterprise itself. Common signs of territorial marketing can bethus found rather in used instruments, methods, concepts or common objectives. The main objective of the paper is to provide the insight into the practice of territorial marketing in the Czech Republic, which is a typical post-transition country. Our research was accomplished in the municipalities of Moravian-Silesian region, South Moravian and Vysočina regions as these NUTS III self-governing territories embody all principal functional characteristics of Czech regions. As it is shown,

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 10th International Conference Liberec Economic Forum 2011

  • ISBN

    978-80-7372-755-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    439-447

  • Název nakladatele

    TU Liberec

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec, Ekonomická fakulta, TUL

  • Datum konání akce

    19. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000300261200047