Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Information Sources for the Company Decision Making by Buying New Copmany Vehicles with regard to Electric Vehicles

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Information Sources for the Company Decision Making by Buying New Copmany Vehicles with regard to Electric Vehicles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The current period is characterized by an exceptionally high increase in production and use of cars, increase of gas consumption and significant changes of climatic conditions. One of the possible ways of solutions, not only environmental but also economic problems, is utilization of electric-powered cars. The enlargement of the electric vehicles use as a new and untested technology market is necessary to be supported by marketing activities. This article offers a model of marketing communication to promote the expansion of electric cars to organizations, based on the marketing research, which was held in Czech Republic in 2010. The main objective of the article is to specify marketing communication tools, which are used by purchase decision of membersof decision making unit and identify proper communication sources of marketing stimuli to promote usage of electric vehicles in organizations.

  • Název v anglickém jazyce

    The Information Sources for the Company Decision Making by Buying New Copmany Vehicles with regard to Electric Vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    The current period is characterized by an exceptionally high increase in production and use of cars, increase of gas consumption and significant changes of climatic conditions. One of the possible ways of solutions, not only environmental but also economic problems, is utilization of electric-powered cars. The enlargement of the electric vehicles use as a new and untested technology market is necessary to be supported by marketing activities. This article offers a model of marketing communication to promote the expansion of electric cars to organizations, based on the marketing research, which was held in Czech Republic in 2010. The main objective of the article is to specify marketing communication tools, which are used by purchase decision of membersof decision making unit and identify proper communication sources of marketing stimuli to promote usage of electric vehicles in organizations.

Klasifikace

  • Druh

    Jx - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta academica karviniensia

  • ISSN

    1212-415X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    43-52

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

Základní informace

Druh výsledku

Jx - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

Jx

CEP

AH - Ekonomie

Rok uplatnění

2012