Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Analysis of the Influence of Residence in the Purchase of Pharmaceutical Products

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F12%3A86079369" target="_blank" >RIV/61989100:27510/12:86079369 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/joc.2012.01.05" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7441/joc.2012.01.05</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/joc.2012.01.05" target="_blank" >10.7441/joc.2012.01.05</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Analysis of the Influence of Residence in the Purchase of Pharmaceutical Products

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper analyzes the relationship between the purchase of pharmaceutical products in pharmacies and customer's residence. The customers can be from the city or from the village. In the first step is statisticaly detected differences between people ofthe town and village. And in the second step is detected probability of purchase for the residents of the city and for the residents of the village. There is used regression analysis, specifically logistic regression because dependent variable is binarynature. The analysis is conducted for five groups of medicaments: (1) medicines for immune support, (2) pharmacy cosmetics, (3) vitamins and minerals, (4) medicines to support the nervous system and (5) painkillers.

  • Název v anglickém jazyce

    The Analysis of the Influence of Residence in the Purchase of Pharmaceutical Products

  • Popis výsledku anglicky

    This paper analyzes the relationship between the purchase of pharmaceutical products in pharmacies and customer's residence. The customers can be from the city or from the village. In the first step is statisticaly detected differences between people ofthe town and village. And in the second step is detected probability of purchase for the residents of the city and for the residents of the village. There is used regression analysis, specifically logistic regression because dependent variable is binarynature. The analysis is conducted for five groups of medicaments: (1) medicines for immune support, (2) pharmacy cosmetics, (3) vitamins and minerals, (4) medicines to support the nervous system and (5) painkillers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Competitiveness

  • ISSN

    1804-171X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    56-68

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus