Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of Gender to the Purchase of Selected Pharmaceutical Products

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F12%3A86079363" target="_blank" >RIV/61989100:27510/12:86079363 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of Gender to the Purchase of Selected Pharmaceutical Products

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to analyze the behavior of customers influenced by demographic factor (specifically gender) on the pharmaceutical market. The analysis is focused on five selected groups of medicaments, namely vitamins and minerals, immune support medicines, painkillers, pharmaceutical cosmetics and medicines to support the nervous system. There are analyzed differences in behavior among men and women in each category of medicaments. The analysis is performed using the method of regression analysis. Influence is identified in the first step and it is quantified subsequently. There is applied a logistic regression method in this problem because a dependent variable (purchase of the medicaments) is discrete and binary.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of Gender to the Purchase of Selected Pharmaceutical Products

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to analyze the behavior of customers influenced by demographic factor (specifically gender) on the pharmaceutical market. The analysis is focused on five selected groups of medicaments, namely vitamins and minerals, immune support medicines, painkillers, pharmaceutical cosmetics and medicines to support the nervous system. There are analyzed differences in behavior among men and women in each category of medicaments. The analysis is performed using the method of regression analysis. Influence is identified in the first step and it is quantified subsequently. There is applied a logistic regression method in this problem because a dependent variable (purchase of the medicaments) is discrete and binary.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ECON '12

  • ISSN

    1803-3865

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    130-139

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus