Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Influence of Advertising on the Purchase of Pharmaceutical Products

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F12%3A86079359" target="_blank" >RIV/61989100:27510/12:86079359 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Influence of Advertising on the Purchase of Pharmaceutical Products

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The size of the pharmaceutical market and pharmaceutical sales is increasing constantly. The market is flooded with new drugs and preparations. There is an increasing amount of advertising (e.g. television and print) for these medicaments. This paper analyses the relationship between (1) advertisement awareness and the purchase of medicaments and (2) noticing advertising leaflets in a pharmacy and the purchase of medicaments. Five groups of drugs are monitored, namely vitamins and minerals, immunity support medicines, painkillers, pharmaceutical cosmetics and medicines to support the nervous system. Analysis is carried out using logistic regression methods to determine the odds ratio of purchase and purchase probability. The coefficients are estimatedusing the maximum likelihood method. The contribution involves listing those pharmaceutical products whose purchase is influenced by advertising. We found relationships between purchase and advertisement awareness (print and television) f

  • Název v anglickém jazyce

    The Influence of Advertising on the Purchase of Pharmaceutical Products

  • Popis výsledku anglicky

    The size of the pharmaceutical market and pharmaceutical sales is increasing constantly. The market is flooded with new drugs and preparations. There is an increasing amount of advertising (e.g. television and print) for these medicaments. This paper analyses the relationship between (1) advertisement awareness and the purchase of medicaments and (2) noticing advertising leaflets in a pharmacy and the purchase of medicaments. Five groups of drugs are monitored, namely vitamins and minerals, immunity support medicines, painkillers, pharmaceutical cosmetics and medicines to support the nervous system. Analysis is carried out using logistic regression methods to determine the odds ratio of purchase and purchase probability. The coefficients are estimatedusing the maximum likelihood method. The contribution involves listing those pharmaceutical products whose purchase is influenced by advertising. We found relationships between purchase and advertisement awareness (print and television) f

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ekonomická revue - Central European Review of Economics Issues

  • ISSN

    1212-3951

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    177-189

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus