The Analysis of the Influence of Communication on the Purchase of Pharmaceutical Products Using Logistic Regression
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F11%3A86079355" target="_blank" >RIV/61989100:27510/11:86079355 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Analysis of the Influence of Communication on the Purchase of Pharmaceutical Products Using Logistic Regression
Popis výsledku v původním jazyce
The size of the pharmaceutical market and sales are increasing constantly. Market is flooding with a new drugs and preparations. There is increasing the number of the communication campaign for these medicaments. This paper aims to analyze the relationship between the awareness of the communication campaign and the purchase of the drugs. There is monitoring five groups of drugs, namely vitamins and minerals, medicines for immune support, painkillers, pharmaceutical cosmetics and medicines to support thenervous system. Analysis is made by using logistic regression, there are determine odds ratio of purchase and purchase probability. The coefficients are estimated using maximum likelihood.
Název v anglickém jazyce
The Analysis of the Influence of Communication on the Purchase of Pharmaceutical Products Using Logistic Regression
Popis výsledku anglicky
The size of the pharmaceutical market and sales are increasing constantly. Market is flooding with a new drugs and preparations. There is increasing the number of the communication campaign for these medicaments. This paper aims to analyze the relationship between the awareness of the communication campaign and the purchase of the drugs. There is monitoring five groups of drugs, namely vitamins and minerals, medicines for immune support, painkillers, pharmaceutical cosmetics and medicines to support thenervous system. Analysis is made by using logistic regression, there are determine odds ratio of purchase and purchase probability. The coefficients are estimated using maximum likelihood.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MEKON 2011 : the CD of participants' reviewed papers from 13th International Conference
ISBN
978-80-248-2372-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1-10
Název nakladatele
VŠB - Technická univerzita Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
2. 2. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—