Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Analysis of the Influence of Communication on the Purchase of Pharmaceutical Products Using Logistic Regression

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F11%3A86079355" target="_blank" >RIV/61989100:27510/11:86079355 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Analysis of the Influence of Communication on the Purchase of Pharmaceutical Products Using Logistic Regression

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The size of the pharmaceutical market and sales are increasing constantly. Market is flooding with a new drugs and preparations. There is increasing the number of the communication campaign for these medicaments. This paper aims to analyze the relationship between the awareness of the communication campaign and the purchase of the drugs. There is monitoring five groups of drugs, namely vitamins and minerals, medicines for immune support, painkillers, pharmaceutical cosmetics and medicines to support thenervous system. Analysis is made by using logistic regression, there are determine odds ratio of purchase and purchase probability. The coefficients are estimated using maximum likelihood.

  • Název v anglickém jazyce

    The Analysis of the Influence of Communication on the Purchase of Pharmaceutical Products Using Logistic Regression

  • Popis výsledku anglicky

    The size of the pharmaceutical market and sales are increasing constantly. Market is flooding with a new drugs and preparations. There is increasing the number of the communication campaign for these medicaments. This paper aims to analyze the relationship between the awareness of the communication campaign and the purchase of the drugs. There is monitoring five groups of drugs, namely vitamins and minerals, medicines for immune support, painkillers, pharmaceutical cosmetics and medicines to support thenervous system. Analysis is made by using logistic regression, there are determine odds ratio of purchase and purchase probability. The coefficients are estimated using maximum likelihood.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MEKON 2011 : the CD of participants' reviewed papers from 13th International Conference

  • ISBN

    978-80-248-2372-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Název nakladatele

    VŠB - Technická univerzita Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    2. 2. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku