Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

AUTOMATIC SPEECH RECOGNITION TECHNOLOGY AND THE SUPPORT OF STUDENTS WITH SPECIAL NEEDS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F13%3A86086162" target="_blank" >RIV/61989100:27510/13:86086162 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    AUTOMATIC SPEECH RECOGNITION TECHNOLOGY AND THE SUPPORT OF STUDENTS WITH SPECIAL NEEDS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rich-media describes a broad range of digital interactive media that is increasingly used in the Internet and also for the support of education, where the complex rich-media visualization of the educational process becomes the necessity for the overall transfer of information from teacher to students. Rich-media technologies are used for the support of students with special needs mainly at the development of ?barrier-free? information access to records of presentations which are adapted to needs especially in students of locomotive, visual and aural disability. SWOT analysis of these services determined also future development of MERLINGO (MEdia-rich Repository of LearnING Objects) project and the MIN-MAX strategy of its progress was chosen. Therefore,new objectives of the project involving support of students with special needs have been specified and implemented. The stated needs are focused on the area of the automatic recognition of teacher´s speech in real time and its transcript

  • Název v anglickém jazyce

    AUTOMATIC SPEECH RECOGNITION TECHNOLOGY AND THE SUPPORT OF STUDENTS WITH SPECIAL NEEDS

  • Popis výsledku anglicky

    Rich-media describes a broad range of digital interactive media that is increasingly used in the Internet and also for the support of education, where the complex rich-media visualization of the educational process becomes the necessity for the overall transfer of information from teacher to students. Rich-media technologies are used for the support of students with special needs mainly at the development of ?barrier-free? information access to records of presentations which are adapted to needs especially in students of locomotive, visual and aural disability. SWOT analysis of these services determined also future development of MERLINGO (MEdia-rich Repository of LearnING Objects) project and the MIN-MAX strategy of its progress was chosen. Therefore,new objectives of the project involving support of students with special needs have been specified and implemented. The stated needs are focused on the area of the automatic recognition of teacher´s speech in real time and its transcript

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2013 - ERiE : proceedings of the 10th international conference : 6th-7th June 2013, Prague, Czech Republic, EU

  • ISBN

    978-80-213-2378-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    397-404

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000327802000052