Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Role of Confidence Indicator in Determination of Consumption Expenditures in Selected EU Member Countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F13%3A86086822" target="_blank" >RIV/61989100:27510/13:86086822 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Role of Confidence Indicator in Determination of Consumption Expenditures in Selected EU Member Countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is oriented on the role of consumer confidence indicator in determination of consumption expenditures in European territory. The confidence indicator was already confirmed as a coincident indicator of consumption. It was also approved as a coincident indicator within the context of The Rational Expectation Permanent Income Hypothesis (REPIH) because of its ability to predict future income. Although the conception of REPIH was already rejected on UK data, the significance of confidence indicator for explanation of GDP or consumer expenditures variability was accepted. For the analyses of significance of confidence indicator for prediction consumption spending in European territory EU harmonized consumer confidence indicator is used. The estimation are made with panel data from selected EU member countries: Czech Republic, Slovakia, Italy, Spain, Portugal, Germany, France, Netherlands, Austria, Denmark and Belgium. According to the common harmonized system of consumer tendenc

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of Confidence Indicator in Determination of Consumption Expenditures in Selected EU Member Countries

  • Popis výsledku anglicky

    The article is oriented on the role of consumer confidence indicator in determination of consumption expenditures in European territory. The confidence indicator was already confirmed as a coincident indicator of consumption. It was also approved as a coincident indicator within the context of The Rational Expectation Permanent Income Hypothesis (REPIH) because of its ability to predict future income. Although the conception of REPIH was already rejected on UK data, the significance of confidence indicator for explanation of GDP or consumer expenditures variability was accepted. For the analyses of significance of confidence indicator for prediction consumption spending in European territory EU harmonized consumer confidence indicator is used. The estimation are made with panel data from selected EU member countries: Czech Republic, Slovakia, Italy, Spain, Portugal, Germany, France, Netherlands, Austria, Denmark and Belgium. According to the common harmonized system of consumer tendenc

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mathematical Methods in Economics 2013 : 31st international conference : 11-13 September 2013, Jihlava, Czech Republic

  • ISBN

    978-80-87035-76-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1041-1045

  • Název nakladatele

    College of Polytechnics Jihlava

  • Místo vydání

    Jihlava

  • Místo konání akce

    Jihlava

  • Datum konání akce

    11. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku