Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MCDM Methods in Practice: Determining the Significance of PESTEL Analysis Criteria

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F14%3A86090662" target="_blank" >RIV/61989100:27510/14:86090662 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MCDM Methods in Practice: Determining the Significance of PESTEL Analysis Criteria

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dominant attribute of long term worldwide economy development is the globalization, which without a doubt, significantly influences the competition. Character of the 21st century and continuous changes, in micro and macro environment of the enterprise therefore create the necessity for the enterprises to continuously look for ways how to succeed on the market. This paper provides a comprehensive framework for the analysis and evaluation of various factors necessary for the enterprises expansion into another countries. In a highly globalized world the enterprises have branches or SBU?s in several countries in an effort to grow and widen their business units, they try to do business in new geographical places and they try to utilize business opportunities. The selection of the right market where the enterprise wants to offer their products and services is a demanding task since the individual has to consider and efficiently evaluate macro factors by utilizing PESTEL analysis.Strategic de

  • Název v anglickém jazyce

    MCDM Methods in Practice: Determining the Significance of PESTEL Analysis Criteria

  • Popis výsledku anglicky

    Dominant attribute of long term worldwide economy development is the globalization, which without a doubt, significantly influences the competition. Character of the 21st century and continuous changes, in micro and macro environment of the enterprise therefore create the necessity for the enterprises to continuously look for ways how to succeed on the market. This paper provides a comprehensive framework for the analysis and evaluation of various factors necessary for the enterprises expansion into another countries. In a highly globalized world the enterprises have branches or SBU?s in several countries in an effort to grow and widen their business units, they try to do business in new geographical places and they try to utilize business opportunities. The selection of the right market where the enterprise wants to offer their products and services is a demanding task since the individual has to consider and efficiently evaluate macro factors by utilizing PESTEL analysis.Strategic de

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 10th European Conference on Management Leadership and Governance, ECMLG 2014 : VERN' University of Applied Sciences Zagreb, Republic of Croatia : 13-14 November 2014

  • ISBN

    978-1-910309-75-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    418-427

  • Název nakladatele

    Academic Conferences and Publishing International

  • Místo vydání

    Reading

  • Místo konání akce

    Záhřeb

  • Datum konání akce

    13. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku