Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Television and Advertising

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F14%3A86091832" target="_blank" >RIV/61989100:27510/14:86091832 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Television and Advertising

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with the basic aspects of television advertising operation on the Czech media market. For most of the media (especially private) advertising means the basic source of financing and it also represents the basic element endeavoring to attract the final consumer's senses. Television has an influence on its viewers it has become a communication media appropriate for reaching as large as possible amount of population. It is ideal for conveying the emotions it is particularly able immediately and strongly to influence opinions of large numbers of the public, since through it is possible to catch both sound and picture. Digitalization of television broadcasting contributed to the fragmentation of to that time already shattered media marketand the ban on advertising would considerably complicate financing the Czech television functioning. This paper is aimed at describing and evaluating the types of television advertising, advertising space, and the weaknesses of television

  • Název v anglickém jazyce

    Television and Advertising

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the basic aspects of television advertising operation on the Czech media market. For most of the media (especially private) advertising means the basic source of financing and it also represents the basic element endeavoring to attract the final consumer's senses. Television has an influence on its viewers it has become a communication media appropriate for reaching as large as possible amount of population. It is ideal for conveying the emotions it is particularly able immediately and strongly to influence opinions of large numbers of the public, since through it is possible to catch both sound and picture. Digitalization of television broadcasting contributed to the fragmentation of to that time already shattered media marketand the ban on advertising would considerably complicate financing the Czech television functioning. This paper is aimed at describing and evaluating the types of television advertising, advertising space, and the weaknesses of television

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Znalosti pro tržní praxi 2014 média a komunikace v 21. století : sborník z mezinárodní vědecké konference, konané 11. - 12. září 2014 v Olomouci

  • ISBN

    978-80-87533-07-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    515-523

  • Název nakladatele

    Societas Scientiarum Olomucensis II.

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    11. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku