Television and Advertising
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F14%3A86091832" target="_blank" >RIV/61989100:27510/14:86091832 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Television and Advertising
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with the basic aspects of television advertising operation on the Czech media market. For most of the media (especially private) advertising means the basic source of financing and it also represents the basic element endeavoring to attract the final consumer's senses. Television has an influence on its viewers it has become a communication media appropriate for reaching as large as possible amount of population. It is ideal for conveying the emotions it is particularly able immediately and strongly to influence opinions of large numbers of the public, since through it is possible to catch both sound and picture. Digitalization of television broadcasting contributed to the fragmentation of to that time already shattered media marketand the ban on advertising would considerably complicate financing the Czech television functioning. This paper is aimed at describing and evaluating the types of television advertising, advertising space, and the weaknesses of television
Název v anglickém jazyce
Television and Advertising
Popis výsledku anglicky
This article deals with the basic aspects of television advertising operation on the Czech media market. For most of the media (especially private) advertising means the basic source of financing and it also represents the basic element endeavoring to attract the final consumer's senses. Television has an influence on its viewers it has become a communication media appropriate for reaching as large as possible amount of population. It is ideal for conveying the emotions it is particularly able immediately and strongly to influence opinions of large numbers of the public, since through it is possible to catch both sound and picture. Digitalization of television broadcasting contributed to the fragmentation of to that time already shattered media marketand the ban on advertising would considerably complicate financing the Czech television functioning. This paper is aimed at describing and evaluating the types of television advertising, advertising space, and the weaknesses of television
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Znalosti pro tržní praxi 2014 média a komunikace v 21. století : sborník z mezinárodní vědecké konference, konané 11. - 12. září 2014 v Olomouci
ISBN
978-80-87533-07-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
515-523
Název nakladatele
Societas Scientiarum Olomucensis II.
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
11. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—