MEDIA IMPACT ON CRISIS COMMUNICATIONS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F15%3A10235829" target="_blank" >RIV/61989100:27510/15:10235829 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
MEDIA IMPACT ON CRISIS COMMUNICATIONS
Popis výsledku v původním jazyce
Crises become an unavoidable part of organizational lives. All responses of organizations are highlighted during the crisis. The organizational behavior during the crisis shows that the company is perceived by the public. Crisis communication is very fast accelerating due to media. The time is significantly reduced for an adequate response. The aim of the article is to briefly introduce the basic of crisis communications and its possibilities, media impact and effects on crisis communication. It will be given the general course of the crisis and the corresponding types of crisis communications. The case study illustrates the crises development and defines the crisis communication process. The procedure of crisis situation shows the characteristics of each phase. It will be evaluated utilized types of crisis communication. From the description, it will be obvious examples of suitable or unsuitable solutions to crisis situation.
Název v anglickém jazyce
MEDIA IMPACT ON CRISIS COMMUNICATIONS
Popis výsledku anglicky
Crises become an unavoidable part of organizational lives. All responses of organizations are highlighted during the crisis. The organizational behavior during the crisis shows that the company is perceived by the public. Crisis communication is very fast accelerating due to media. The time is significantly reduced for an adequate response. The aim of the article is to briefly introduce the basic of crisis communications and its possibilities, media impact and effects on crisis communication. It will be given the general course of the crisis and the corresponding types of crisis communications. The case study illustrates the crises development and defines the crisis communication process. The procedure of crisis situation shows the characteristics of each phase. It will be evaluated utilized types of crisis communication. From the description, it will be obvious examples of suitable or unsuitable solutions to crisis situation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Marketing Identity : Proceedings Papers
ISBN
978-80-8105-780-9
ISSN
1339-5726
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
448-459
Název nakladatele
Univerzita sv. Cyrila a Metoda
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Smolenice
Datum konání akce
10. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000380527400039