Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Creating of the Scenarios of the Company Development Using MCDM Methods in Practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F15%3A86094324" target="_blank" >RIV/61989100:27510/15:86094324 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Creating of the Scenarios of the Company Development Using MCDM Methods in Practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Every company that wants to succeed in the long term market environment should have a strategy that it will follow. Within the strategy of the firm, a company must make a decision which direction it will take. Bad decisions can have fatal consequences, while the correct strategic decisions can ensure the market advantage for the enterprise. Applying the conception of scenario creation becomes a starting point. Scenarios are defined as descriptions of possible states of the future development of the company surroundings. Concept of scenarios is then based on the creation of several scenarios of business environment development and on the preparing of various options strategies for each of them. During the implementation of the strategy it is possible toflexibly switch between pre-prepared versions of the strategy depending on an actual development in the business environment. The conception of scenario creation is the way that can help to effectively protect businesses against unexpect

  • Název v anglickém jazyce

    Creating of the Scenarios of the Company Development Using MCDM Methods in Practice

  • Popis výsledku anglicky

    Every company that wants to succeed in the long term market environment should have a strategy that it will follow. Within the strategy of the firm, a company must make a decision which direction it will take. Bad decisions can have fatal consequences, while the correct strategic decisions can ensure the market advantage for the enterprise. Applying the conception of scenario creation becomes a starting point. Scenarios are defined as descriptions of possible states of the future development of the company surroundings. Concept of scenarios is then based on the creation of several scenarios of business environment development and on the preparing of various options strategies for each of them. During the implementation of the strategy it is possible toflexibly switch between pre-prepared versions of the strategy depending on an actual development in the business environment. The conception of scenario creation is the way that can help to effectively protect businesses against unexpect

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Online Conference Proceedings - 9th International Days of Statistics and Economics

  • ISBN

    978-80-87990-06-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    348-358

  • Název nakladatele

    Melandrium

  • Místo vydání

    Slaný

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    10. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku