Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strategic options for newly entering companies into the wine sector in the Czech Republic.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F12%3A00193368" target="_blank" >RIV/62156489:43110/12:00193368 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Strategic options for newly entering companies into the wine sector in the Czech Republic.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Market environment is currently characterised by a constant dynamic development and changing conditions. The wine sector in the Czech Republic has passed and still passes through a number of changes which affect the decisions of business entities that are considering whether to enter the industry or not. The importance of strategic management is on the rise in this area as well as the significance of a company strategies creation which give the company the instructions how to use their distinctive ability and transform it into a competitive advantage. With regard to the distribution of market shares of each of the companies in the market, it is considered that the market will enter two different size firms, i.e. company A and B, in which the fundamental assumptions have been chosen so that they simulate two extreme examples of enterprises that might emerge in the market. The two chosen types of businesses are proposed recommendations focused on the most effective entry with the use of

  • Název v anglickém jazyce

    Strategic options for newly entering companies into the wine sector in the Czech Republic.

  • Popis výsledku anglicky

    Market environment is currently characterised by a constant dynamic development and changing conditions. The wine sector in the Czech Republic has passed and still passes through a number of changes which affect the decisions of business entities that are considering whether to enter the industry or not. The importance of strategic management is on the rise in this area as well as the significance of a company strategies creation which give the company the instructions how to use their distinctive ability and transform it into a competitive advantage. With regard to the distribution of market shares of each of the companies in the market, it is considered that the market will enter two different size firms, i.e. company A and B, in which the fundamental assumptions have been chosen so that they simulate two extreme examples of enterprises that might emerge in the market. The two chosen types of businesses are proposed recommendations focused on the most effective entry with the use of

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    60

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    387-398

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus