Actual development trends in CRM conceptions in enterprises in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F08%3A43865382" target="_blank" >RIV/70883521:28120/08:43865382 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Actual development trends in CRM conceptions in enterprises in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The highly competitive environment of the global economy is placing ever greater pressure on all types of companies, without difference. They therefore are forced to look for new opportunities to improve customer relations, They are especially interestedin ways of keeping existing clients an how to exploit the maximum financial benefit from the markets they serve. Apart,from the innovation of their business and marketing strategies, forming alliances with partners in order to fight in oversaturated markets, and the creation of new business relationships, one of the companies' priorities is the affective utilisation of modern CRM solutions. This paper describes the main findings of research into the Czech CRM market, summarises both tried and tested aswell as newly defined theories relating to the creation and application of the CRM concept as a process-oriented strategy, and evaluates the actual development trends in the Czech CRM market.
Název v anglickém jazyce
Actual development trends in CRM conceptions in enterprises in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The highly competitive environment of the global economy is placing ever greater pressure on all types of companies, without difference. They therefore are forced to look for new opportunities to improve customer relations, They are especially interestedin ways of keeping existing clients an how to exploit the maximum financial benefit from the markets they serve. Apart,from the innovation of their business and marketing strategies, forming alliances with partners in order to fight in oversaturated markets, and the creation of new business relationships, one of the companies' priorities is the affective utilisation of modern CRM solutions. This paper describes the main findings of research into the Czech CRM market, summarises both tried and tested aswell as newly defined theories relating to the creation and application of the CRM concept as a process-oriented strategy, and evaluates the actual development trends in the Czech CRM market.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Systémová integrace
ISSN
1210-9479
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuvedeno
Číslo periodika v rámci svazku
Neuvedeno
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
858-873
Kód UT WoS článku
000255548600109
EID výsledku v databázi Scopus
—