Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Actual development trends in CRM conceptions in enterprises in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F08%3A43865382" target="_blank" >RIV/70883521:28120/08:43865382 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Actual development trends in CRM conceptions in enterprises in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The highly competitive environment of the global economy is placing ever greater pressure on all types of companies, without difference. They therefore are forced to look for new opportunities to improve customer relations, They are especially interestedin ways of keeping existing clients an how to exploit the maximum financial benefit from the markets they serve. Apart,from the innovation of their business and marketing strategies, forming alliances with partners in order to fight in oversaturated markets, and the creation of new business relationships, one of the companies' priorities is the affective utilisation of modern CRM solutions. This paper describes the main findings of research into the Czech CRM market, summarises both tried and tested aswell as newly defined theories relating to the creation and application of the CRM concept as a process-oriented strategy, and evaluates the actual development trends in the Czech CRM market.

  • Název v anglickém jazyce

    Actual development trends in CRM conceptions in enterprises in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The highly competitive environment of the global economy is placing ever greater pressure on all types of companies, without difference. They therefore are forced to look for new opportunities to improve customer relations, They are especially interestedin ways of keeping existing clients an how to exploit the maximum financial benefit from the markets they serve. Apart,from the innovation of their business and marketing strategies, forming alliances with partners in order to fight in oversaturated markets, and the creation of new business relationships, one of the companies' priorities is the affective utilisation of modern CRM solutions. This paper describes the main findings of research into the Czech CRM market, summarises both tried and tested aswell as newly defined theories relating to the creation and application of the CRM concept as a process-oriented strategy, and evaluates the actual development trends in the Czech CRM market.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Systémová integrace

  • ISSN

    1210-9479

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuvedeno

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Neuvedeno

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    858-873

  • Kód UT WoS článku

    000255548600109

  • EID výsledku v databázi Scopus