Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Shopping Typology of Generation Y in selected European Union Countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F16%3A86097492" target="_blank" >RIV/61989100:27510/16:86097492 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ekf.vsb.cz/export/sites/ekf/icei/.content/galerie-dokumentu/ICEI-2016_Sbornik_Komplet_Web_FINAL.pdf" target="_blank" >http://www.ekf.vsb.cz/export/sites/ekf/icei/.content/galerie-dokumentu/ICEI-2016_Sbornik_Komplet_Web_FINAL.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Shopping Typology of Generation Y in selected European Union Countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main aim of this paper was to create a shopping typology of Generation Y in two European Union countries, the Czech Republic and Slovakia. Data were collected by questioning. Generation Y individuals of both countries served as a population for the survey. The sample consisted of 218 Generation Y individuals from the Czech Republic and 162 from Slovakia. The sample was chosen with the judgemental sampling. Several statistical methods were used to get the proper results, namely basic descriptive statistics, Pearson's χ2 and factor and cluster analyses as the main methods. As the result of the study several segments were determined separately in both countries. Although both countries are the members of the European Union and have long common history, some differences in typologies were found. Also various common characteristics were observed, e.g. the prevailing preference of online sources of information, tendency to shop online and reliance on own judgement before the choice of the product.

  • Název v anglickém jazyce

    Shopping Typology of Generation Y in selected European Union Countries

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of this paper was to create a shopping typology of Generation Y in two European Union countries, the Czech Republic and Slovakia. Data were collected by questioning. Generation Y individuals of both countries served as a population for the survey. The sample consisted of 218 Generation Y individuals from the Czech Republic and 162 from Slovakia. The sample was chosen with the judgemental sampling. Several statistical methods were used to get the proper results, namely basic descriptive statistics, Pearson's χ2 and factor and cluster analyses as the main methods. As the result of the study several segments were determined separately in both countries. Although both countries are the members of the European Union and have long common history, some differences in typologies were found. Also various common characteristics were observed, e.g. the prevailing preference of online sources of information, tendency to shop online and reliance on own judgement before the choice of the product.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 3rd International Conference on European Integration 2016 : ICEI 2016 : [Part 1-2] : May 19-20, 2016, Ostrava, Czech Republic

  • ISBN

    978-80-248-3911-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    443-454

  • Název nakladatele

    VŠB - Technická univerzita Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    19. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000387986300049