Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Generation Y Attitudes to Shopping: A Comparison of Czech Republic and Slovakia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F16%3A86094661" target="_blank" >RIV/61989100:27510/16:86094661 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.cjournal.cz/index.php?hid=clanek&bid=archiv&cid=209&cp=" target="_blank" >http://www.cjournal.cz/index.php?hid=clanek&bid=archiv&cid=209&cp=</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/joc.2016.01.03" target="_blank" >10.7441/joc.2016.01.03</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Generation Y Attitudes to Shopping: A Comparison of Czech Republic and Slovakia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents the results of research focused on Generation Y behavior in two countries, Czech Republic and Slovakia. The main objective of this article is to describe basic characteristics of Generation Y general behavior as well as define specifics of shopping behavior of this generational cohort. Regarding to shopping behavior attitudes to retailers, brands, sales and discount offers were examined. The research was conducted in Czech Republic and Slovakia. People born between 1980 and 2000 known as Generation Y served as a population. The sample consisted of 380 respondents, 162 from Slovak Republic and 218 from Czech Republic. Results of analysis indicate that shopping is perceived as a leisure activity which brings fun and pleasure. A particular product is chosen before the shopping place. Approx. two thirds search information online, but quite a big group prefers both searching information and purchase offline. Brands are considered to be the symbols and guarantors of quality, but also uselessly expensive. A positive attitude to sales and discount offers was observed.

  • Název v anglickém jazyce

    Generation Y Attitudes to Shopping: A Comparison of Czech Republic and Slovakia

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the results of research focused on Generation Y behavior in two countries, Czech Republic and Slovakia. The main objective of this article is to describe basic characteristics of Generation Y general behavior as well as define specifics of shopping behavior of this generational cohort. Regarding to shopping behavior attitudes to retailers, brands, sales and discount offers were examined. The research was conducted in Czech Republic and Slovakia. People born between 1980 and 2000 known as Generation Y served as a population. The sample consisted of 380 respondents, 162 from Slovak Republic and 218 from Czech Republic. Results of analysis indicate that shopping is perceived as a leisure activity which brings fun and pleasure. A particular product is chosen before the shopping place. Approx. two thirds search information online, but quite a big group prefers both searching information and purchase offline. Brands are considered to be the symbols and guarantors of quality, but also uselessly expensive. A positive attitude to sales and discount offers was observed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Competitiveness

  • ISSN

    1804-171X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    38-54

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus