Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hmotné produkty pohledem generací : spotřebitelské preference v oblasti produktů a komunikace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F24%3A63581278" target="_blank" >RIV/70883521:28130/24:63581278 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.5281/zenodo.14753411" target="_blank" >https://doi.org/10.5281/zenodo.14753411</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.14753411" target="_blank" >10.5281/zenodo.14753411</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hmotné produkty pohledem generací : spotřebitelské preference v oblasti produktů a komunikace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie „Hmotné produkty pohledem generací : Spotřebitelské preference v oblasti produktů a komunikace“ přináší dílčí výsledky dlouhodobého kvantitativního výzkumu, který má za cíl zjistit preference obyvatel České republiky v oblasti několika okruhů entit. Tyto okruhy se v principu týkají nákupního chování na trzích zboží a služeb (hmotné produkty a služby, o které se lidé zajímají, položky, které nakupují při běžném nákupu, preferované značky), volnočasových aktivit (sport, atraktivita jednotlivých možností trávení volného času), mediálního chování (sledovaná zpravodajská média, televizní programy), postoje ke kultuře (preferované hudební styly, filmové žánry) a obecných názorů a postojů (postoj k politickým osobnostem, hodnotám, ztotožnění se s určitými světonázorovými výroky). Tato monografie podrobně analyzuje postoje veřejnosti k jednomu z okruhů, a to ke hmotným produktům. Všímá si podrobně rozdílů v preferencích jednotlivých demografických a geografických segmentů a vztahů mezi preferencemi jednotlivých kategorií hmotných produktů, stejně jako vztahů preferencí hmotných produktů a položek z ostatních sledovaných oblastí. Jsou zde představeny také spotřebitelské typologie, vytvořená pro Generace Z, Y, X a Baby Boomers na základě dat o preferencích hmotných produktů.

  • Název v anglickém jazyce

    Tangible Products Through Generations : Consumer Preferences in the Area of Products and Communication

  • Popis výsledku anglicky

    The monograph “Tangible Products Through Generations : Consumer Preferences in the Area of Products and Communication“ offers a discussion of partial results of long-term quantitative research, aimed at determining preferences of the Czech Republic population in several areas. The areas examined in this research mainly concern shopping behavior within the markets of goods and services (tangible products and services that people are interested in, items they include in their regular purchase, preferred brands), leisure time activities (sports, attractiveness of various options of leisure time activities), media behavior (preferred news media, television programs), attitudes towards culture (preferred musical styles, film genres) and general opinions and attitudes (attitudes towards political figures, values, identification with certain worldviews). This monograph analyzes in detail the attitudes of the public towards one of the areas, namely that of tangible products. It describes in detail the differences in the preferences of individual demographic and geographical groups and the relations between the preferences in individual categories of tangible products, as well as the relations between the preferences in tangible products and items from other monitored areas. The consumer typologies, created for Generations Z, Y, X and Baby Boomers on the basis of the data on preferences in tangible products, are also presented here.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-88356-15-8

  • Počet stran knihy

    701

  • Název nakladatele

    VeRBuM

  • Místo vydání

    Zlín

  • Kód UT WoS knihy