Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Porovnání kvality vnímané zákazníkem u horalek českého a slovenského původu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F16%3A86099330" target="_blank" >RIV/61989100:27510/16:86099330 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Porovnání kvality vnímané zákazníkem u horalek českého a slovenského původu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kvalita je jedním z nejdůležitějších atributů moderní fungující firmy, a také moderní fungující společnosti. Jde o jeden z nejzákladnějších prvků konkurenceschopnosti. Tento příspěvek je zaměřen na potravinářský průmysl, konkrétně na vybraný výrobek, kterým je horalka. Je zde porovnávána kvalita vnímaná zákazníkem (chuť) u dvou stejných výrobků, které se vyrábějí v různých zemích (Česko a Slovensko). Výsledky výzkumu ukazují, že lepší chuť má slovenská horalka a český výrobce na to pravděpodobně reagoval marketingovým trikem -zmenšením velikosti balení, a tím i snížením ceny. Autoři jsou názoru, že z hlediska dlouhodobé konkurenceschopnosti by firmy měly preferovat zlepšování kvality a nikoli se soustředit na marketingové triky, které jsou často za hranicí etiky.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparing of the Quality Perceived by Customer of Horalka Being in Czech and Slovak Origin

  • Popis výsledku anglicky

    The quality is one of the most important attributes of modern functioning company as well as modern functioning society. That is one of the basic element of the competitiveness. This paper is focused on food processing industry, concretely on selected product which is Horalka. The quality perceived by customer, the taste, by two homogenous products being produced in different countries (the Czech Republic and the Slovak Republic) is compared here. The research results show that better taste Slovakian Horalka has and Czech producer probably reacted to it by marketing trick - by making the package size smaller thus by price decreasing. Authors 'opinion is that long term competitiveness companies should preferred quality increasing and not to focus on marketing tricks being often beyond the ethic etch.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Current Problems of the Corporate Sector 2016 : proceedings : May 5-6, 2016, Bratislava, Slovak Republic

  • ISBN

    978-80-225-4245-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    56-63

  • Název nakladatele

    Ekonóm

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    5. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku