Porovnání kvality vnímané zákazníkem u horalek českého a slovenského původu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F16%3A86099330" target="_blank" >RIV/61989100:27510/16:86099330 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Porovnání kvality vnímané zákazníkem u horalek českého a slovenského původu
Popis výsledku v původním jazyce
Kvalita je jedním z nejdůležitějších atributů moderní fungující firmy, a také moderní fungující společnosti. Jde o jeden z nejzákladnějších prvků konkurenceschopnosti. Tento příspěvek je zaměřen na potravinářský průmysl, konkrétně na vybraný výrobek, kterým je horalka. Je zde porovnávána kvalita vnímaná zákazníkem (chuť) u dvou stejných výrobků, které se vyrábějí v různých zemích (Česko a Slovensko). Výsledky výzkumu ukazují, že lepší chuť má slovenská horalka a český výrobce na to pravděpodobně reagoval marketingovým trikem -zmenšením velikosti balení, a tím i snížením ceny. Autoři jsou názoru, že z hlediska dlouhodobé konkurenceschopnosti by firmy měly preferovat zlepšování kvality a nikoli se soustředit na marketingové triky, které jsou často za hranicí etiky.
Název v anglickém jazyce
Comparing of the Quality Perceived by Customer of Horalka Being in Czech and Slovak Origin
Popis výsledku anglicky
The quality is one of the most important attributes of modern functioning company as well as modern functioning society. That is one of the basic element of the competitiveness. This paper is focused on food processing industry, concretely on selected product which is Horalka. The quality perceived by customer, the taste, by two homogenous products being produced in different countries (the Czech Republic and the Slovak Republic) is compared here. The research results show that better taste Slovakian Horalka has and Czech producer probably reacted to it by marketing trick - by making the package size smaller thus by price decreasing. Authors 'opinion is that long term competitiveness companies should preferred quality increasing and not to focus on marketing tricks being often beyond the ethic etch.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Current Problems of the Corporate Sector 2016 : proceedings : May 5-6, 2016, Bratislava, Slovak Republic
ISBN
978-80-225-4245-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
56-63
Název nakladatele
Ekonóm
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
5. 5. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—