Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SIZE AND REGIONAL VARIETIES OF COMMUNAL MARKETING IN THE CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F17%3A10236562" target="_blank" >RIV/61989100:27510/17:10236562 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pjms.zim.pcz.pl/resources/html/article/details?id=156534" target="_blank" >http://pjms.zim.pcz.pl/resources/html/article/details?id=156534</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17512/pjms.2017.15.2.24" target="_blank" >10.17512/pjms.2017.15.2.24</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SIZE AND REGIONAL VARIETIES OF COMMUNAL MARKETING IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Territorial marketing became one of the most useful devices of communal managements. Naturally, communities form complex and entirely specific entities and that is why numerous peculiar features are concomitant to territorial marketing. The purpose of this article is to show the state of municipal marketing and to monitor this type of marketing within contemporary communal practice in the Czech Republic. Larger communities turned out to be more fastidious and prefer to bait primarily people with university education while their smaller peers are thankful for any new inhabitants. Larger communities also prefer foreign investors and regard journalists in the framework of relationship marketing more. Apart from size peculiarities there appeared also numerous regional specifics of communal marketing in the country, which are in consonance with genuine features of these territories.

  • Název v anglickém jazyce

    SIZE AND REGIONAL VARIETIES OF COMMUNAL MARKETING IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    Territorial marketing became one of the most useful devices of communal managements. Naturally, communities form complex and entirely specific entities and that is why numerous peculiar features are concomitant to territorial marketing. The purpose of this article is to show the state of municipal marketing and to monitor this type of marketing within contemporary communal practice in the Czech Republic. Larger communities turned out to be more fastidious and prefer to bait primarily people with university education while their smaller peers are thankful for any new inhabitants. Larger communities also prefer foreign investors and regard journalists in the framework of relationship marketing more. Apart from size peculiarities there appeared also numerous regional specifics of communal marketing in the country, which are in consonance with genuine features of these territories.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Polish Journal of Management Studies

  • ISSN

    2081-7452

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    262-272

  • Kód UT WoS článku

    000404991500024

  • EID výsledku v databázi Scopus