Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

All-inclusive system in Dominican Republic. An analysis of satisfaction and loyalty

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F17%3A10237713" target="_blank" >RIV/61989100:27510/17:10237713 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    All-inclusive system in Dominican Republic. An analysis of satisfaction and loyalty

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The &quot;all inclusive&quot; is defined as a planned in advance trip with prepaid covering transportation, lodging, meals and sightseeing, and enjoyed in a complex offering lodging, meals and recreational activities at a single price. The aim of this paper is to analyze satisfaction and loyalty in the All-Inclusive in Puerto Plata, Dominican Republic. The methodology used was based on surveys to tourists. The data from this research have been analyzed with SPSS 23 and AMOS IBM SPSS 23. The results of this research have shown that the role of agents and responsible destination for tourist loyalty is truly important, what they owe, through its various actions, attracting tourist visitors with appropriate socio-demographic profile, improving knowledge and attitude of the visitor about the various tourist attractions in the all-inclusive system. The value perceived impact on satisfaction tourists would help reinforce loyalty to the destination.

  • Název v anglickém jazyce

    All-inclusive system in Dominican Republic. An analysis of satisfaction and loyalty

  • Popis výsledku anglicky

    The &quot;all inclusive&quot; is defined as a planned in advance trip with prepaid covering transportation, lodging, meals and sightseeing, and enjoyed in a complex offering lodging, meals and recreational activities at a single price. The aim of this paper is to analyze satisfaction and loyalty in the All-Inclusive in Puerto Plata, Dominican Republic. The methodology used was based on surveys to tourists. The data from this research have been analyzed with SPSS 23 and AMOS IBM SPSS 23. The results of this research have shown that the role of agents and responsible destination for tourist loyalty is truly important, what they owe, through its various actions, attracting tourist visitors with appropriate socio-demographic profile, improving knowledge and attitude of the visitor about the various tourist attractions in the all-inclusive system. The value perceived impact on satisfaction tourists would help reinforce loyalty to the destination.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 12th International Conference on Strategic Management and its Support by Information Systems: May 25th-26th, 2017, Ostrava, Czech Republic

  • ISBN

    978-80-248-4046-8

  • ISSN

    2570-5776

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    30-38

  • Název nakladatele

    VŠB - Technical University of Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    25. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000417344100003