Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The influence of tourists' experience on destination loyalty: A case study of Hue City, Vietnam

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F21%3A63532358" target="_blank" >RIV/70883521:28130/21:63532358 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/70883521:28120/21:63532358

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2071-1050/13/16/8889" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2071-1050/13/16/8889</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/su13168889" target="_blank" >10.3390/su13168889</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The influence of tourists' experience on destination loyalty: A case study of Hue City, Vietnam

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research focuses on the impact of the tourist experience on the relationship among destination image, tourist motivation, and tourist satisfaction on destination loyalty by examining the theoretical and empirical evidence on the causal relationship between constructs. A research model was proposed, in which nine hypotheses were developed, and the empirical data were collected from Hue city, which is a major tourist destination in Vietnam. A total of 204 questionnaires were returned, and the data were analyzed using PLS-SEM. The moderating effect of the tourist experience on the impact of the destination image, tourist motivation, and tourist satisfaction on destination loyalty is analyzed in this article. The proposed conceptual model was tested, and the results reveal a significant relationship between the two constructs to destination loyalty (destination image and tourist satisfaction). Furthermore, the findings support the proposed destination loyalty model: destination image, tourist satisfaction directly influenced destination loyalty, and tourist experience play an important role as a moderator in the relationship between tourist motivation and tourist loyalty.

  • Název v anglickém jazyce

    The influence of tourists' experience on destination loyalty: A case study of Hue City, Vietnam

  • Popis výsledku anglicky

    This research focuses on the impact of the tourist experience on the relationship among destination image, tourist motivation, and tourist satisfaction on destination loyalty by examining the theoretical and empirical evidence on the causal relationship between constructs. A research model was proposed, in which nine hypotheses were developed, and the empirical data were collected from Hue city, which is a major tourist destination in Vietnam. A total of 204 questionnaires were returned, and the data were analyzed using PLS-SEM. The moderating effect of the tourist experience on the impact of the destination image, tourist motivation, and tourist satisfaction on destination loyalty is analyzed in this article. The proposed conceptual model was tested, and the results reveal a significant relationship between the two constructs to destination loyalty (destination image and tourist satisfaction). Furthermore, the findings support the proposed destination loyalty model: destination image, tourist satisfaction directly influenced destination loyalty, and tourist experience play an important role as a moderator in the relationship between tourist motivation and tourist loyalty.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sustainability

  • ISSN

    2071-1050

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    16

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000690015000001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85112437901