Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The role of tourist experience in the relationship between satisfaction and intention to re-visit: A case study of Hue city

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F21%3A63532698" target="_blank" >RIV/70883521:28120/21:63532698 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.proquest.com/docview/2555429852/3C39F51C34154256PQ/1?accountid=15518" target="_blank" >https://www.proquest.com/docview/2555429852/3C39F51C34154256PQ/1?accountid=15518</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.34190/IRT.21.101" target="_blank" >10.34190/IRT.21.101</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The role of tourist experience in the relationship between satisfaction and intention to re-visit: A case study of Hue city

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper aims to develop a behavioral intention theoretical model using destination image, tourist motivation, tourist satisfaction, tourist experience, and re-visit behavioral intention constructs. The research analyzes and measures the direct impact of destination image, tourist motivation, and tourist satisfaction to re-visit visitors and the role of tourist experience as a moderator variable. These relationships will be investigated for a sample of international tourists visiting Hue city in Vietnam. A total of 421 questionnaires were returned, and the data were analyzed using Structural Equation Modeling (SEM). A path analysis results indicated that destination image and tourist satisfaction get affected to re-visit tourist sites, and tourist experience has significantly affected behavioral intention to re-visit visitors. The implications and limitations of the study would be discussed and presented in conclusion. The outcomes of the study have a significant impact on destination managers.

  • Název v anglickém jazyce

    The role of tourist experience in the relationship between satisfaction and intention to re-visit: A case study of Hue city

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims to develop a behavioral intention theoretical model using destination image, tourist motivation, tourist satisfaction, tourist experience, and re-visit behavioral intention constructs. The research analyzes and measures the direct impact of destination image, tourist motivation, and tourist satisfaction to re-visit visitors and the role of tourist experience as a moderator variable. These relationships will be investigated for a sample of international tourists visiting Hue city in Vietnam. A total of 421 questionnaires were returned, and the data were analyzed using Structural Equation Modeling (SEM). A path analysis results indicated that destination image and tourist satisfaction get affected to re-visit tourist sites, and tourist experience has significantly affected behavioral intention to re-visit visitors. The implications and limitations of the study would be discussed and presented in conclusion. The outcomes of the study have a significant impact on destination managers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50704 - Environmental sciences (social aspects)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 4th International Conference on Tourism Research

  • ISBN

    978-1-912764-93-8

  • ISSN

    2516-3604

  • e-ISSN

    2516-3612

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    640-647

  • Název nakladatele

    Academic Conferences and Publishing International Limited

  • Místo vydání

    Reading

  • Místo konání akce

    Porto

  • Datum konání akce

    20. 5. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku