The Role of Entrepreneurship In Society by Prism of Economics Development Trends
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F17%3A86100349" target="_blank" >RIV/61989100:27510/17:86100349 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Role of Entrepreneurship In Society by Prism of Economics Development Trends
Popis výsledku v původním jazyce
The main objective of this paper is to point out the importance and role of entrepreneur and entrepreneurship in contemporary society through the prism of economic development trends. The paper outlines views on the role of entrepreneur, entrepreneurship and entrepreneurial discovery in economic and social development from the perspective of selected directions of economic thought. The main attention is paid to the role of entrepreneurship in the context of the transition from an industrial economy to a knowledge-based, entrepreneurship and shared economy.
Název v anglickém jazyce
The Role of Entrepreneurship In Society by Prism of Economics Development Trends
Popis výsledku anglicky
The main objective of this paper is to point out the importance and role of entrepreneur and entrepreneurship in contemporary society through the prism of economic development trends. The paper outlines views on the role of entrepreneur, entrepreneurship and entrepreneurial discovery in economic and social development from the perspective of selected directions of economic thought. The main attention is paid to the role of entrepreneurship in the context of the transition from an industrial economy to a knowledge-based, entrepreneurship and shared economy.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Marketing i Rynek
ISSN
1231-7853
e-ISSN
—
Svazek periodika
7/2017
Číslo periodika v rámci svazku
7/2017
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
547-556
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—