Entrepreneurial Behaviour on the New Silk Road: Space for Improvement?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F18%3A43916947" target="_blank" >RIV/62156489:43110/18:43916947 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.2478/conc-2018-0006" target="_blank" >https://doi.org/10.2478/conc-2018-0006</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/conc-2018-0006" target="_blank" >10.2478/conc-2018-0006</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Entrepreneurial Behaviour on the New Silk Road: Space for Improvement?
Popis výsledku v původním jazyce
A number of studies point out a positive influence of entrepreneurship on economic growth. This is due to the role that entrepreneurs play in the economy by utilizing new knowledge, shaping markets, and pushing out unproductive incumbents. The ambitious One Belt One Road Initiative, which recently includes sixty Asian, African and European countries, aims at stimulating global economic development and prosperity. From the theoretical point of view, entrepreneurship is crucial for achieving the aim. Consequently, the intent of this paper is to analyze entrepreneurial behavior of the countries participated in the One Belt One Road Initiative, using the data from the Global Entrepreneurship Monitor (GEM). Distinct country clusters are identified and their entrepreneurial characteristics are interpreted.
Název v anglickém jazyce
Entrepreneurial Behaviour on the New Silk Road: Space for Improvement?
Popis výsledku anglicky
A number of studies point out a positive influence of entrepreneurship on economic growth. This is due to the role that entrepreneurs play in the economy by utilizing new knowledge, shaping markets, and pushing out unproductive incumbents. The ambitious One Belt One Road Initiative, which recently includes sixty Asian, African and European countries, aims at stimulating global economic development and prosperity. From the theoretical point of view, entrepreneurship is crucial for achieving the aim. Consequently, the intent of this paper is to analyze entrepreneurial behavior of the countries participated in the One Belt One Road Initiative, using the data from the Global Entrepreneurship Monitor (GEM). Distinct country clusters are identified and their entrepreneurial characteristics are interpreted.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Confrontation and Cooperation: 1000 Years of Polish-German-Russian Relations
ISSN
2391-5536
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
35-39
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—