Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SNT PROCESS PETRI NETS THEORY APPLIED TO RECORDING OF REMOTE PRESENTATIONS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F18%3A10239049" target="_blank" >RIV/61989100:27510/18:10239049 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SNT PROCESS PETRI NETS THEORY APPLIED TO RECORDING OF REMOTE PRESENTATIONS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The deployment of various eLearning technologies in all forms of the educational process has been a common part of it for many years, but it is clear that classical textbook support cannot fully replace the direct or mediated interaction of a teacher with a student. The realization of this interaction and its recording is also necessary if the educator cannot participate in the lecture process directly in the classroom but he interacts with students from a remote site. Apple mobile technologies have been successfully deployed in fulfilling these objectives at the Faculty of Economics VŠB-Technical University of Ostrava. They are available within the services of the training center of the Apple Authorised Training Centres for Education (AATCE) worldwide program. The SNT process Petri nets theory was applied at the design and implementation of information barrier-free approach that is determined for the realization of the remote teacher&apos;s presentations and their recordings.

  • Název v anglickém jazyce

    SNT PROCESS PETRI NETS THEORY APPLIED TO RECORDING OF REMOTE PRESENTATIONS

  • Popis výsledku anglicky

    The deployment of various eLearning technologies in all forms of the educational process has been a common part of it for many years, but it is clear that classical textbook support cannot fully replace the direct or mediated interaction of a teacher with a student. The realization of this interaction and its recording is also necessary if the educator cannot participate in the lecture process directly in the classroom but he interacts with students from a remote site. Apple mobile technologies have been successfully deployed in fulfilling these objectives at the Faculty of Economics VŠB-Technical University of Ostrava. They are available within the services of the training center of the Apple Authorised Training Centres for Education (AATCE) worldwide program. The SNT process Petri nets theory was applied at the design and implementation of information barrier-free approach that is determined for the realization of the remote teacher&apos;s presentations and their recordings.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 15th international conference Efficiency and responsibility in education 2018 : 7th - 8th June 2018, Prague, Czech Republic

  • ISBN

    978-80-213-2858-7

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    195-202

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000452558300024