Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

APPLE MOBILE TECHNOLOGIES APPLIED TO SHARING AND RECORDING OF REMOTE LECTURES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F19%3A10242262" target="_blank" >RIV/61989100:27510/19:10242262 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    APPLE MOBILE TECHNOLOGIES APPLIED TO SHARING AND RECORDING OF REMOTE LECTURES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mobile equipment plays crucial role in the implementation of learning process for the students with special needs, especially for students with locomotive, visual and aural disability who may find it difficult to personally participate in the learning process. The realization of the teacherstudents interaction with the support of mobile technologies and its recording that is available online or on-demand is also necessary if the educator cannot participate in the lecture process directly in the classroom but interacts with the students from a remote site. Apple mobile technologies used within the services of the classroom of the Apple Authorised Training Centres for Education (AATCe) worldwide program have been successfully deployed in fulfilling these objectives at the Faculty of Economics VŠB-Technical University of Ostrava. The process Petri nets theory was applied at the design and implementation of information barrier-free approach that is determined for the fulfillment of the above goals.

  • Název v anglickém jazyce

    APPLE MOBILE TECHNOLOGIES APPLIED TO SHARING AND RECORDING OF REMOTE LECTURES

  • Popis výsledku anglicky

    Mobile equipment plays crucial role in the implementation of learning process for the students with special needs, especially for students with locomotive, visual and aural disability who may find it difficult to personally participate in the learning process. The realization of the teacherstudents interaction with the support of mobile technologies and its recording that is available online or on-demand is also necessary if the educator cannot participate in the lecture process directly in the classroom but interacts with the students from a remote site. Apple mobile technologies used within the services of the classroom of the Apple Authorised Training Centres for Education (AATCe) worldwide program have been successfully deployed in fulfilling these objectives at the Faculty of Economics VŠB-Technical University of Ostrava. The process Petri nets theory was applied at the design and implementation of information barrier-free approach that is determined for the fulfillment of the above goals.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ERIE 2019 : 16th International Conference Efficiency and Responsibility in Education : proceedings : 6th - 7th June 2019

  • ISBN

    978-80-213-2878-5

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    175-182

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000478861500023