Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Measuring the Efficiency of Costumer Satisfaction with DEA Models

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F18%3A10240268" target="_blank" >RIV/61989100:27510/18:10240268 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://mme2018.fm.vse.cz/wp-content/uploads/2018/09/MME2018-Electronic_proceedings.pdf" target="_blank" >https://mme2018.fm.vse.cz/wp-content/uploads/2018/09/MME2018-Electronic_proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Measuring the Efficiency of Costumer Satisfaction with DEA Models

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nowadays, many people are buying various things, food and services at discount portals. It can be said that this is being the hit of the last few years. Slevomat is the main discount portal in the Czech Republic and it is known as very solvent. However, customer satisfaction with the obtained goods or services is varied, at least according to the portal ratings. So it was decided to take the advantage of more sophisticated tests and the knowledge of efficiency measurement to find out how customers are really satisfied. The article uses DEA models that work with ordinal data. The qualitative data are obtained on the basis of the text analysis and changed to ordinal data. Overall, the aim of the article is to measure the efficiency of customer satisfaction with Slevomat for travel services using DEA models. The obtained results give an overview of the industry and compare the results with the given server.

  • Název v anglickém jazyce

    Measuring the Efficiency of Costumer Satisfaction with DEA Models

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays, many people are buying various things, food and services at discount portals. It can be said that this is being the hit of the last few years. Slevomat is the main discount portal in the Czech Republic and it is known as very solvent. However, customer satisfaction with the obtained goods or services is varied, at least according to the portal ratings. So it was decided to take the advantage of more sophisticated tests and the knowledge of efficiency measurement to find out how customers are really satisfied. The article uses DEA models that work with ordinal data. The qualitative data are obtained on the basis of the text analysis and changed to ordinal data. Overall, the aim of the article is to measure the efficiency of customer satisfaction with Slevomat for travel services using DEA models. The obtained results give an overview of the industry and compare the results with the given server.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10102 - Applied mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mathematical Methods in Economics : MME 2018 : 36th international conference : September 12-14, 2018, Jindřichův Hradec

  • ISBN

    978-80-7378-371-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    175-179

  • Název nakladatele

    MATFYZPRESS

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Jindřichův Hradec

  • Datum konání akce

    12. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000507455300031