Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Best Practice of CRM Implementation for Small- and Medium-Sized Enterprises

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F19%3A10243987" target="_blank" >RIV/61989100:27510/19:10243987 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2076-3387/9/1/22" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2076-3387/9/1/22</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/admsci9010022" target="_blank" >10.3390/admsci9010022</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Best Practice of CRM Implementation for Small- and Medium-Sized Enterprises

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The biggest key aspect to the success of a business is a satisfied customer. For this reason, it is possible to state that the growing trend of focusing on the customer and his/her needs has prevailed in recent years. The aim of this article is to analyze the use of CRM (Customer Relationship Management) systems in small- and medium-sized enterprises (SMEs) in the Czech Republic and to find the determinants for CRM system implementation. The best practice for CRM implementation suitable for SMEs is clarified using a specific case of a global enterprise. A fully functional CRM system can be considered a competitive advantage, and this is not only the case for global companies, but also for small and medium enterprises. Using a functional CRM interconnected with an ERP system, enterprises are able to manage business and direct marketing activities, as well as the company&apos;s overall profits. These functional systems lead to an integrated system called funnel management, which improves customer relationship management and leads to a sustainable business.

  • Název v anglickém jazyce

    The Best Practice of CRM Implementation for Small- and Medium-Sized Enterprises

  • Popis výsledku anglicky

    The biggest key aspect to the success of a business is a satisfied customer. For this reason, it is possible to state that the growing trend of focusing on the customer and his/her needs has prevailed in recent years. The aim of this article is to analyze the use of CRM (Customer Relationship Management) systems in small- and medium-sized enterprises (SMEs) in the Czech Republic and to find the determinants for CRM system implementation. The best practice for CRM implementation suitable for SMEs is clarified using a specific case of a global enterprise. A fully functional CRM system can be considered a competitive advantage, and this is not only the case for global companies, but also for small and medium enterprises. Using a functional CRM interconnected with an ERP system, enterprises are able to manage business and direct marketing activities, as well as the company&apos;s overall profits. These functional systems lead to an integrated system called funnel management, which improves customer relationship management and leads to a sustainable business.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Administrative Sciences

  • ISSN

    2076-3387

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    22-39

  • Kód UT WoS článku

    000464113900001

  • EID výsledku v databázi Scopus