Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The importance of marketing controlling metrics in medium-sized companies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F20%3A10246368" target="_blank" >RIV/61989100:27510/20:10246368 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ocs.ef.jcu.cz/files/site/INPROFORUM%202020_ConferenceProceeding.pdf" target="_blank" >http://ocs.ef.jcu.cz/files/site/INPROFORUM%202020_ConferenceProceeding.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The importance of marketing controlling metrics in medium-sized companies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The content of the paper is the issue of determining the importance of marketing controlling metrics in the conditions of medium-sized companies operating in the Czech Republic. The introductory part of the text deals with the relations of marketing and controlling and the definitions of marketing controlling on the basis of available professional literature. Furthermore, metrics or groups of marketing controlling metrics are examined using secondary information. The methodological part of the paper provides information on the primary investigation of the importance of marketing controlling metrics on a sample of medium-sized companies operating in the Czech Republic. The methodology and methodology of the performed research are described here. An important part of the paper are the results of questioning the importance of individual marketing controlling metrics, the importance of which was assessed by respondents using a five-point point scale. According to the respondents, the three most important marketing metrics include sales, as well as metrics related to the launch of a new product on the market and the profitability of individual products.

  • Název v anglickém jazyce

    The importance of marketing controlling metrics in medium-sized companies

  • Popis výsledku anglicky

    The content of the paper is the issue of determining the importance of marketing controlling metrics in the conditions of medium-sized companies operating in the Czech Republic. The introductory part of the text deals with the relations of marketing and controlling and the definitions of marketing controlling on the basis of available professional literature. Furthermore, metrics or groups of marketing controlling metrics are examined using secondary information. The methodological part of the paper provides information on the primary investigation of the importance of marketing controlling metrics on a sample of medium-sized companies operating in the Czech Republic. The methodology and methodology of the performed research are described here. An important part of the paper are the results of questioning the importance of individual marketing controlling metrics, the importance of which was assessed by respondents using a five-point point scale. According to the respondents, the three most important marketing metrics include sales, as well as metrics related to the launch of a new product on the market and the profitability of individual products.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    14th International Scientific Conference INPROFORUM : Business Cycles – more than Economic Phenomena : November 5-6, 2020, České Budějovice

  • ISBN

    978-80-7394-824-5

  • ISSN

  • e-ISSN

    2336-6788

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    146-151

  • Název nakladatele

    University of South Bohemia

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    5. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku