Fenomén home office jako zaměstnanecká (ne)výhoda a další dopady pandemie koronaviru na práci a zaměstnance v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F21%3A10247863" target="_blank" >RIV/61989100:27510/21:10247863 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://mtp.euke.sk/wp-content/uploads/2021/09/MTP-3_2021.pdf" target="_blank" >http://mtp.euke.sk/wp-content/uploads/2021/09/MTP-3_2021.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Fenomén home office jako zaměstnanecká (ne)výhoda a další dopady pandemie koronaviru na práci a zaměstnance v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Z důvodu pandemie virové nemoci covid-19 se musí firmy a jejich zaměstnanci vyrovnat s řadou změn, čelí novým výzvám, a to nejen v pracovní oblasti. Do pracovního života lidí zasáhla digitalizace, zaměstnanci mění svůj zavedený způsob práce, manažeři se učí vést podřízené na dálku, mění se preference v benefitech aj. Fenoménem pandemie se však stal home office. Cílem článku je provedení výběru, analýzy a rešerše kvantitativních a kvalitativních tištěných a e-informací publikovaných na téma dopadů pandemie na svět práce a zaměstnance v České republice a zpracování přehledové studie na dané téma. Výstupem článku je na základě komparace, syntézy, indukce a dedukce předložení pohledu na největší změny, které se v oblasti pracovního života z důvodu pandemie udály, upozornění na problémy s těmito změnami spojené a zamyšlení se nad budoucností těchto změn v našich podmínkách.
Název v anglickém jazyce
The home office phenomenon as an employee (dis)advantage and other impacts of the coronavirus pandemic on work and employees in the Czech republic
Popis výsledku anglicky
Due to the pandemic of the covid-19 viral disease, companies and their employees must cope with a number of changes and face new challenges, not only in the workplace. Digitalisation has invaded people's working lives, employees are changing their established ways of working, preferences in benefits are changing, etc. However, the home office has become a pandemic phenomenon. The aim of this paper is to conduct a selection, analysis and research of quantitative and qualitative print and e-information published on the topic of the impact of the pandemic on the world of work and employees in the Czech Republic and to prepare a review study on the topic. The output of the paper is to present a perspective on the major changes that have occurred in the field of working life due to the pandemic, to highlight the problems associated with these changes and to reflect on the future of these changes in our conditions, based on comparison, synthesis, induction and deduction.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Manažment v teórii a praxi
ISSN
1336-7137
e-ISSN
—
Svazek periodika
2021
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
12-22
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—