Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Systematic review on customer citizenship behavior: Clarifying the domain and future research agenda

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F22%3A10249119" target="_blank" >RIV/61989100:27510/22:10249119 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0148296321008365" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0148296321008365</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jbusres.2021.11.029" target="_blank" >10.1016/j.jbusres.2021.11.029</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Systematic review on customer citizenship behavior: Clarifying the domain and future research agenda

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the last two decades customer citizenship behavior (CCB) has attracted considerable attention. This systematic review maps what we already know about CCB. The study proposes remedies to the conceptual confusion in extant CCB research and positions it vis-a-vis similar but distinct concepts. The study systematizes existing knowledge about antecedents and consequences of CCB. CCB antecedents are organized into six categories: company resources, business to customer relationship quality, value cocreation, identity fit, customer to customer quality, and customer resources, while the CCB outcomes are organized into three categories: customer-company relational outcomes, customer-related outcomes and employeerelated outcomes. The study also offers an extensive CCB&apos;s further research directions that are grouped along Theory, Methodology and Context.

  • Název v anglickém jazyce

    Systematic review on customer citizenship behavior: Clarifying the domain and future research agenda

  • Popis výsledku anglicky

    In the last two decades customer citizenship behavior (CCB) has attracted considerable attention. This systematic review maps what we already know about CCB. The study proposes remedies to the conceptual confusion in extant CCB research and positions it vis-a-vis similar but distinct concepts. The study systematizes existing knowledge about antecedents and consequences of CCB. CCB antecedents are organized into six categories: company resources, business to customer relationship quality, value cocreation, identity fit, customer to customer quality, and customer resources, while the CCB outcomes are organized into three categories: customer-company relational outcomes, customer-related outcomes and employeerelated outcomes. The study also offers an extensive CCB&apos;s further research directions that are grouped along Theory, Methodology and Context.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Business Research

  • ISSN

    0148-2963

  • e-ISSN

    1873-7978

  • Svazek periodika

    140

  • Číslo periodika v rámci svazku

    February

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    25-39

  • Kód UT WoS článku

    000735206700003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85120806891