Systematic review on customer citizenship behavior: Clarifying the domain and future research agenda
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F22%3A10249119" target="_blank" >RIV/61989100:27510/22:10249119 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0148296321008365" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0148296321008365</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jbusres.2021.11.029" target="_blank" >10.1016/j.jbusres.2021.11.029</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Systematic review on customer citizenship behavior: Clarifying the domain and future research agenda
Popis výsledku v původním jazyce
In the last two decades customer citizenship behavior (CCB) has attracted considerable attention. This systematic review maps what we already know about CCB. The study proposes remedies to the conceptual confusion in extant CCB research and positions it vis-a-vis similar but distinct concepts. The study systematizes existing knowledge about antecedents and consequences of CCB. CCB antecedents are organized into six categories: company resources, business to customer relationship quality, value cocreation, identity fit, customer to customer quality, and customer resources, while the CCB outcomes are organized into three categories: customer-company relational outcomes, customer-related outcomes and employeerelated outcomes. The study also offers an extensive CCB's further research directions that are grouped along Theory, Methodology and Context.
Název v anglickém jazyce
Systematic review on customer citizenship behavior: Clarifying the domain and future research agenda
Popis výsledku anglicky
In the last two decades customer citizenship behavior (CCB) has attracted considerable attention. This systematic review maps what we already know about CCB. The study proposes remedies to the conceptual confusion in extant CCB research and positions it vis-a-vis similar but distinct concepts. The study systematizes existing knowledge about antecedents and consequences of CCB. CCB antecedents are organized into six categories: company resources, business to customer relationship quality, value cocreation, identity fit, customer to customer quality, and customer resources, while the CCB outcomes are organized into three categories: customer-company relational outcomes, customer-related outcomes and employeerelated outcomes. The study also offers an extensive CCB's further research directions that are grouped along Theory, Methodology and Context.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Business Research
ISSN
0148-2963
e-ISSN
1873-7978
Svazek periodika
140
Číslo periodika v rámci svazku
February
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
25-39
Kód UT WoS článku
000735206700003
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85120806891