Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Soubor doporučení, metodických postupů a vzorových modelových instalací

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F24%3A10257266" target="_blank" >RIV/61989100:27510/24:10257266 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27240/24:10257266 RIV/61989100:27730/24:10257266

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Soubor doporučení, metodických postupů a vzorových modelových instalací

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento výstup projektu je dokumentem shrnujícím všechny procesy, které je potřeba realizovat, aby na vybrané konkrétní železniční trati daného základního typu mohl být spuštěn provoz vlaku poháněného tzv. alternativním pohonným systémem (tj. pohonný systém využívající nějaké obnovitelné či nízkoemisní palivo, elektrický pohonný systém čerpající energii z akumulátorů různých typů či hybridní pohonný systém kombinující pohonné systémy tradiční s těmi zde dříve zmíněnými) a tento vlak pak zde mohl být dlouhodobě provozován, tedy aby provoz tohoto vlaku byl zde dlouhodobě udržitelný.Toho je v praxi dosaženo pouze tehdy, pokud je možné zajistit v lokalitě dané železniční trati obsluhu a údržbu vyžadovanou daným typem pohonu, pokud je možné získat náhradní díly k danému typu pohonu za dostatečně nízkou cenu, popř. si tyto náhradní díly vyrobit za dostatečně nízkou cenu, pokud je možné celoročně dodávat dané palivo do lokality dané železniční trati za dostatečně nízkou cenu, popř. si toto palivo poblíž trati sám vyrobit atd.Dokument prezentuje všechny procesy, které je v souvislosti se zavedením vlaku s daným pohonným systémem na daném typu trati obvykle nutné provést – např. jak pohonné hmoty využívané daným typem pohonu ekonomicky a bezpečně převézt do lokality dané trati, jak tyto pohonné hmoty ekonomicky a bezpečně uskladnit v blízkosti dané trati, jaká speciální bezpečnostní zařízení je nutné instalovat podél trati v případě použití daného typu pohonu atd.

  • Název v anglickém jazyce

    A set of recommendations, methodological procedures and sample model installations

  • Popis výsledku anglicky

    This project output is a document summarising all processes that need to be implemented in order to start the operation of a train powered by the so-called alternative propulsion system (i.e. a propulsion system using a renewable or low-emission fuel, an electric propulsion system drawing energy from batteries of various types or a hybrid propulsion system combining traditional propulsion systems with those mentioned earlier), and this train can then be operated there in the long term, i.e. the operation of this train is sustainable in the long term.This is only achieved in practice if it is possible to provide the operation and maintenance required by the type of propulsion system at the location of the railway line, if it is possible to obtain spare parts for the type of propulsion system at a sufficiently low price or to produce these spare parts at a sufficiently low price, if it is possible to supply the fuel to the location of the railway line all year round at a sufficiently low price or to produce this fuel near the line itself, etc.The document presents all the processes that usually have to be carried out in connection with the introduction of a train with a given propulsion system on a given type of line - e.g. how to transport the fuel used by a given type of propulsion economically and safely to the location of a given line, how to store this fuel economically and safely in the vicinity of a given line, what special safety equipment has to be installed along the line if a given type of propulsion is used, etc.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20200 - Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TK04010081" target="_blank" >TK04010081: Snížení energetické náročnosti a negativních vlivů na životní prostředí u železniční dopravy prostřednictvím přípravy infrastruktury pro vlaky na alternativní pohon</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů