Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Promoting e-learning for students at technical faculties

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27610%2F17%3A10237291" target="_blank" >RIV/61989100:27610/17:10237291 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verkkolehdet.jamk.fi/languageteachingtomorrow/2017/05/05/promoting-e-learning-for-students-at-technical-faculties/" target="_blank" >https://verkkolehdet.jamk.fi/languageteachingtomorrow/2017/05/05/promoting-e-learning-for-students-at-technical-faculties/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Promoting e-learning for students at technical faculties

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this contribution we would like to share our experience in using e-learning materials to complement language teaching in technical English. The Department of Foreign Languages at VSB – Technical University of Ostrava offers six languages for students of all seven faculties. Our team is not only trying to look for new methods and ways of teaching languages but also uses some knowledge and experience for their improvement. Last year our team created a set of modern e-learning courses that develop students´ abilities at speaking, but they also increase the interest in the topics that are sometimes presented in textbooks in a quite boring way. After each lesson, students have the assignment in the form of e-learning material for additional practice, which is mandatory as a precondition for the final credit test. Our contribution will deal with the individual examples and the concept of the e-learning courses and it will summarize our experience and possibilities of extending the use of e-learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Promoting e-learning for students at technical faculties

  • Popis výsledku anglicky

    In this contribution we would like to share our experience in using e-learning materials to complement language teaching in technical English. The Department of Foreign Languages at VSB – Technical University of Ostrava offers six languages for students of all seven faculties. Our team is not only trying to look for new methods and ways of teaching languages but also uses some knowledge and experience for their improvement. Last year our team created a set of modern e-learning courses that develop students´ abilities at speaking, but they also increase the interest in the topics that are sometimes presented in textbooks in a quite boring way. After each lesson, students have the assignment in the form of e-learning material for additional practice, which is mandatory as a precondition for the final credit test. Our contribution will deal with the individual examples and the concept of the e-learning courses and it will summarize our experience and possibilities of extending the use of e-learning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60201 - General language studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The journal of higher education language teaching and learning

  • ISSN

    2343-0281

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5.5.2017

  • Stát vydavatele periodika

    FI - Finská republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    5.5.2017

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus