Teorie sociálního učení a genderový vývoj
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27620%2F13%3A86083784" target="_blank" >RIV/61989100:27620/13:86083784 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Teorie sociálního učení a genderový vývoj
Popis výsledku v původním jazyce
Článek uvádí do souvislostí teorie sociálního učení s genderovým vývojem a osvojováním si genderových rolí. Teoriím sociálního učení lze přiznat užitečnost při objasňování vzniku a vývoji typického pohlavního chování. Chlapci a dívky pozorují chování, které je typické pro jejich pohlaví, a na základě toho jej napodobují a přijímají. Žádoucí chování je odměňováno, nežádoucí pak ignorováno nebo trestáno. Sociální teorie je však nutné kombinovat s dalšími teoretickými koncepty a omezit platnost na určitá životní období a zvláštní situace učení.
Název v anglickém jazyce
SOCIAL LEARNING THEORIES AND GENDER DEVELOPMENT
Popis výsledku anglicky
The article stated social learning theories in the context with gender development and learning of gender roles. Social learning theories may be granted usefulness in explaining of the formation and evolution of typical sexual behavior. Boys and girls observe behavior that is typical for their gender, and on this basis they emulate it and accept it. Desirable behavior is rewarded, undesirable behavior is ignored or punished. It is necessary to combine social theories with other theoretical concepts andto limit its relevance for certain life period and special learning situations only.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Možnosti kultivácie osobnosti v technologicko veku
ISBN
978-80-553-1344-3
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
161-167
Počet stran knihy
288
Název nakladatele
TU Košice, KSV
Místo vydání
Košice
Kód UT WoS kapitoly
—