Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teorie sociálního učení a genderový vývoj

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27620%2F13%3A86083784" target="_blank" >RIV/61989100:27620/13:86083784 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Teorie sociálního učení a genderový vývoj

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek uvádí do souvislostí teorie sociálního učení s genderovým vývojem a osvojováním si genderových rolí. Teoriím sociálního učení lze přiznat užitečnost při objasňování vzniku a vývoji typického pohlavního chování. Chlapci a dívky pozorují chování, které je typické pro jejich pohlaví, a na základě toho jej napodobují a přijímají. Žádoucí chování je odměňováno, nežádoucí pak ignorováno nebo trestáno. Sociální teorie je však nutné kombinovat s dalšími teoretickými koncepty a omezit platnost na určitá životní období a zvláštní situace učení.

  • Název v anglickém jazyce

    SOCIAL LEARNING THEORIES AND GENDER DEVELOPMENT

  • Popis výsledku anglicky

    The article stated social learning theories in the context with gender development and learning of gender roles. Social learning theories may be granted usefulness in explaining of the formation and evolution of typical sexual behavior. Boys and girls observe behavior that is typical for their gender, and on this basis they emulate it and accept it. Desirable behavior is rewarded, undesirable behavior is ignored or punished. It is necessary to combine social theories with other theoretical concepts andto limit its relevance for certain life period and special learning situations only.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Možnosti kultivácie osobnosti v technologicko veku

  • ISBN

    978-80-553-1344-3

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    161-167

  • Počet stran knihy

    288

  • Název nakladatele

    TU Košice, KSV

  • Místo vydání

    Košice

  • Kód UT WoS kapitoly