Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Opportunities and limits for identification and development of gifted pupils

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27620%2F18%3A10240276" target="_blank" >RIV/61989100:27620/18:10240276 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/article/view/617" target="_blank" >https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/article/view/617</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Opportunities and limits for identification and development of gifted pupils

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to analyse the opportunities and limits of support of talented students in the context of institutional education in the Czech Republic. The theoretical backgrounds of the contribution are based on the psychological and sociological interpretation and the legislative definition of the talents, the summation of the socio-cultural, political and economic conditions of its development. The research findings are based on the results of the long-term cooperation of the VSB - Technical University of Ostrava, selected secondary schools and pedagogical-psychological counselingcenters in the Czech Republic on identification and development of talented students within the project Development of advisory services for extremely talented secondary school students with special educational needs. The research results are illustrated with examples of good practice.

  • Název v anglickém jazyce

    Opportunities and limits for identification and development of gifted pupils

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to analyse the opportunities and limits of support of talented students in the context of institutional education in the Czech Republic. The theoretical backgrounds of the contribution are based on the psychological and sociological interpretation and the legislative definition of the talents, the summation of the socio-cultural, political and economic conditions of its development. The research findings are based on the results of the long-term cooperation of the VSB - Technical University of Ostrava, selected secondary schools and pedagogical-psychological counselingcenters in the Czech Republic on identification and development of talented students within the project Development of advisory services for extremely talented secondary school students with special educational needs. The research results are illustrated with examples of good practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    R&amp;E-SOURCE

  • ISSN

    2313-1640

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    December 2018

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    55-63

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus