Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intercultural competences in education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27620%2F19%3A10243573" target="_blank" >RIV/61989100:27620/19:10243573 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/issue/view/34" target="_blank" >https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/issue/view/34</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Intercultural competences in education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focused on the development of intercultural competences of pedagogical workers in tertiary education. The aim is to identify academic competences in the field of intercultural knowledge and skills in the cognitive and communication style. In a multicultural environment that is shaped by the processes of globalization and internationalization and is manifested in the academic environment by an increasing number of international students on the one hand, and more frequent visits by academics to non-European regions and collaboration with foreign colleagues on scientific and publication outputs, on the other hand, a concealed prerequisite for pedagogical and research work is to overcome culturally conditioned differences in value and normative systems, interpretation schemes and communication styles. The methodology of the paper is based on the study of documents and secondary analysis of quantitative data illustrating the nature of educational needs in the area of intercultural competences in the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Intercultural competences in education

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on the development of intercultural competences of pedagogical workers in tertiary education. The aim is to identify academic competences in the field of intercultural knowledge and skills in the cognitive and communication style. In a multicultural environment that is shaped by the processes of globalization and internationalization and is manifested in the academic environment by an increasing number of international students on the one hand, and more frequent visits by academics to non-European regions and collaboration with foreign colleagues on scientific and publication outputs, on the other hand, a concealed prerequisite for pedagogical and research work is to overcome culturally conditioned differences in value and normative systems, interpretation schemes and communication styles. The methodology of the paper is based on the study of documents and secondary analysis of quantitative data illustrating the nature of educational needs in the area of intercultural competences in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    R&amp;E-SOURCE

  • ISSN

    2313-1640

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Special Issue, December 2019

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    162-167

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus