Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modeling and experimental research of quay crane cargo lowering processes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27740%2F19%3A10243822" target="_blank" >RIV/61989100:27740/19:10243822 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/1687814019896927#articleShareContainer" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/1687814019896927#articleShareContainer</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/1687814019896927" target="_blank" >10.1177/1687814019896927</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modeling and experimental research of quay crane cargo lowering processes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article studies an operational problem arising at a container terminal. Klaipeda city port operations were surveilled up close and relevant remarks were made. The time efficiency of the existing container-lowering procedures using the simulation studies with a test-bed and with a real life crane operation was examined. Statistical analysis of the experimental results has showed that non-automated processes have higher time variance for the lowering process. The operations of quay crane for container handling &quot;ship-to-shore&quot; were analyzed, and lowering procedures time variations were determined. Each container is transported at operators own risk and with pre-defined time efficiency; therefore, it is hard to predict the optimal time for each container handling operation, thus, eventually, additional costs arise. Mathematical model was developed, which described dynamical characteristics of the container movement during lowering procedures. The lowering crane operation was modeled using known dynamic values for each separate case, and the complexity of the problem was proven. The results of modeling and experimental results show that it is possible to achieve optimal values with the existing processes. (C) The Author(s) 2019.

  • Název v anglickém jazyce

    Modeling and experimental research of quay crane cargo lowering processes

  • Popis výsledku anglicky

    This article studies an operational problem arising at a container terminal. Klaipeda city port operations were surveilled up close and relevant remarks were made. The time efficiency of the existing container-lowering procedures using the simulation studies with a test-bed and with a real life crane operation was examined. Statistical analysis of the experimental results has showed that non-automated processes have higher time variance for the lowering process. The operations of quay crane for container handling &quot;ship-to-shore&quot; were analyzed, and lowering procedures time variations were determined. Each container is transported at operators own risk and with pre-defined time efficiency; therefore, it is hard to predict the optimal time for each container handling operation, thus, eventually, additional costs arise. Mathematical model was developed, which described dynamical characteristics of the container movement during lowering procedures. The lowering crane operation was modeled using known dynamic values for each separate case, and the complexity of the problem was proven. The results of modeling and experimental results show that it is possible to achieve optimal values with the existing processes. (C) The Author(s) 2019.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LM2015070" target="_blank" >LM2015070: IT4Innovations národní superpočítačové centrum</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Advances in Mechanical Engineering

  • ISSN

    1687-8132

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85077152906