Methodology for Generating Synthetic Time-Dependant Probabilistic Speed Profiles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27740%2F20%3A10245361" target="_blank" >RIV/61989100:27740/20:10245361 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-981-15-2930-6_8" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-981-15-2930-6_8</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-981-15-2930-6_8" target="_blank" >10.1007/978-981-15-2930-6_8</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Methodology for Generating Synthetic Time-Dependant Probabilistic Speed Profiles
Popis výsledku v původním jazyce
Traffic flow management of smart city is one of the most current topics in traffic modeling. We have developed a method based on traffic routing and reordering that is capable of performing this task. One of the inputs of this method is time-dependant probabilistic speed profile, i.e., speed profiles that take into account both the time and uncertainty of traffic speed due to various traffic events and peaks. However, the exact calculation of these profiles for each road is very difficult due to the huge amounts of real-world data required. Therefore, we propose a methodology, which should, by utilizing various available metadata about traffic network and Markov chain model, be capable of producing these probabilistic speed profiles synthetically. (C) Springer Nature Singapore Pte Ltd 2020.
Název v anglickém jazyce
Methodology for Generating Synthetic Time-Dependant Probabilistic Speed Profiles
Popis výsledku anglicky
Traffic flow management of smart city is one of the most current topics in traffic modeling. We have developed a method based on traffic routing and reordering that is capable of performing this task. One of the inputs of this method is time-dependant probabilistic speed profile, i.e., speed profiles that take into account both the time and uncertainty of traffic speed due to various traffic events and peaks. However, the exact calculation of these profiles for each road is very difficult due to the huge amounts of real-world data required. Therefore, we propose a methodology, which should, by utilizing various available metadata about traffic network and Markov chain model, be capable of producing these probabilistic speed profiles synthetically. (C) Springer Nature Singapore Pte Ltd 2020.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances in Intelligent Systems and Computing. Volume 1178
ISBN
978-981-15-5746-0
ISSN
2194-5357
e-ISSN
2194-5365
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
95-108
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Singapur
Místo konání akce
Kalkata
Datum konání akce
28. 2. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—