Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

TRAFFIC SPEED PREDICTION USING PROBABILISTIC GRAPHICAL MODELS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F16%3A86098872" target="_blank" >RIV/61989100:27240/16:86098872 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27740/16:86098872

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    TRAFFIC SPEED PREDICTION USING PROBABILISTIC GRAPHICAL MODELS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The importance of traffic state prediction steadily increases together with growing volume of traffic. The ability to predict traffic speed and density in short to medium horizon is one of the main tasks of every Intelligent Transportation System. Many such systems are currently developed to monitor and control the traffic flow in various states. It is also very important for dynamic route planning applications. Basically, there are two possible approaches to this prediction. The first is to utilize physical properties of the traffic flow to construct a numerical model. This approach is, however, very difficult to implement. Due to the problems with traffic sensor density, it is very difficult to gather enough data to accurately describe the starting and boundary conditions of the model. The other option is to use historical traffic data and relate information and patterns they contain to the current traffic state by the application of some form of statistical or machine learning approach. Authors propose a solution to use a probabilistic graphical models (PGM) for this task. These models are naturally able to capture all complexities in the traffic and incorporate uncertainty of the traffic data. This paper presents an algorithm based on dynamic Bayesian networks (DBN), which are one of the most widely used PGMs for modelling of dynamical systems. Our algorithm was tested on real data coming from the Czech Republic motorways.

  • Název v anglickém jazyce

    TRAFFIC SPEED PREDICTION USING PROBABILISTIC GRAPHICAL MODELS

  • Popis výsledku anglicky

    The importance of traffic state prediction steadily increases together with growing volume of traffic. The ability to predict traffic speed and density in short to medium horizon is one of the main tasks of every Intelligent Transportation System. Many such systems are currently developed to monitor and control the traffic flow in various states. It is also very important for dynamic route planning applications. Basically, there are two possible approaches to this prediction. The first is to utilize physical properties of the traffic flow to construct a numerical model. This approach is, however, very difficult to implement. Due to the problems with traffic sensor density, it is very difficult to gather enough data to accurately describe the starting and boundary conditions of the model. The other option is to use historical traffic data and relate information and patterns they contain to the current traffic state by the application of some form of statistical or machine learning approach. Authors propose a solution to use a probabilistic graphical models (PGM) for this task. These models are naturally able to capture all complexities in the traffic and incorporate uncertainty of the traffic data. This paper presents an algorithm based on dynamic Bayesian networks (DBN), which are one of the most widely used PGMs for modelling of dynamical systems. Our algorithm was tested on real data coming from the Czech Republic motorways.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the third international conference on traffic and transport engineering (ICTTE)

  • ISBN

    978-86-916153-3-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    941-948

  • Název nakladatele

    SCIENTIFIC RESEARCH CENTER LTD BELGRADE

  • Místo vydání

    Bělehrad

  • Místo konání akce

    Bělehrad

  • Datum konání akce

    24. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000391016300134