Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Procedural Scene Creation in Blender

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27740%2F23%3A10252588" target="_blank" >RIV/61989100:27740/23:10252588 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://events.it4i.cz/event/162/" target="_blank" >https://events.it4i.cz/event/162/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Procedural Scene Creation in Blender

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The course focused on 3D scene creation and visualization using open-source Blender 3.3 LTS. It started with demonstration of the basics and features of Blender. Went through the fundamentals of Geometry Nodes in Blender before concentrating on procedural modeling with Geometry Nodes to create various 3D scenes (such as generating a valley with bridge, houses and vegetation). In this 3D scene, a model with volumetric data, manipulate voxels was created and turned into actual geometry. The tutors introduced theirs developed plug-in to render the finished scene on the HPC cluster. It was demonstrated how to create own add-on during the course. Creation of some scientific elements using Geometry Nodes (such as molecules) was explained. As part of the program, it was demonstrated how to use Blender&apos;s Shader Editor and an AI tool which can create photo-realistic imaginative textures.

  • Název v anglickém jazyce

    Procedural Scene Creation in Blender

  • Popis výsledku anglicky

    The course focused on 3D scene creation and visualization using open-source Blender 3.3 LTS. It started with demonstration of the basics and features of Blender. Went through the fundamentals of Geometry Nodes in Blender before concentrating on procedural modeling with Geometry Nodes to create various 3D scenes (such as generating a valley with bridge, houses and vegetation). In this 3D scene, a model with volumetric data, manipulate voxels was created and turned into actual geometry. The tutors introduced theirs developed plug-in to render the finished scene on the HPC cluster. It was demonstrated how to create own add-on during the course. Creation of some scientific elements using Geometry Nodes (such as molecules) was explained. As part of the program, it was demonstrated how to use Blender&apos;s Shader Editor and an AI tool which can create photo-realistic imaginative textures.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/MC2301" target="_blank" >MC2301: National Competence Centres in the framework of EuroHPC Phase 2 - EUROCC 2</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů