Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problem-based learning a case-based learning jako didaktické metody ve výuce lékařské etiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15110%2F20%3A73602663" target="_blank" >RIV/61989592:15110/20:73602663 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333182549" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333182549</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Problem-based learning a case-based learning jako didaktické metody ve výuce lékařské etiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Lékařská praxe je založena na vztahu lékař-pacient. Tento vztah je do určité míry určován vzájemným očekáváním, které může vést k silnému terapeutickému potenciálu, či naopak může být zdrojem konfliktů. Kapitola v knize pojednává o didaktických metodách problem-based learning a case-based learning ve výuce lékařské etiky. Tyto metody jsou ve výuce lékařské etiky žádoucí, protože povaha etického rozhodování je vysoce slučitelná s procesy učení. Použití těchto metod poskytuje silný základ pro medicínskou praxi při řešení eticky dilematických případů a poskytuj širší kontext uchopení sociální odpovědnosti. Proto se tyto metody stávají vhodnými metodami sdílení informací etického charakteru v pregraduálním medicínském vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    Problem-based learning and case-based learning as didactic methods in teaching medical ethics

  • Popis výsledku anglicky

    Medical practice is based on the doctor-patient relationship. This relationship is to some extent determined by mutual expectations, which can lead to strong therapeutic potential or, conversely, can be a source of conflict. The chapter in the book deals with didactic methods of problem-based learning and case-based learning in the teaching of medical ethics. These methods are desirable in the teaching of medical ethics because the nature of ethical decision-making is highly compatible with learning processes. The use of these methods provides a strong basis for medical practice in dealing with ethically dilemmatic cases and provides a broader context for grasping social responsibility. Therefore, these methods are becoming suitable methods of sharing ethical information in undergraduate medical education.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30311 - Medical ethics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Naděje v medicíně

  • ISBN

    978-80-271-3077-1

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    375-381

  • Počet stran knihy

    440

  • Název nakladatele

    Grada

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly