Problem-based learning a case-based learning jako didaktické metody ve výuce lékařské etiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15110%2F20%3A73602663" target="_blank" >RIV/61989592:15110/20:73602663 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333182549" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333182549</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problem-based learning a case-based learning jako didaktické metody ve výuce lékařské etiky
Popis výsledku v původním jazyce
Lékařská praxe je založena na vztahu lékař-pacient. Tento vztah je do určité míry určován vzájemným očekáváním, které může vést k silnému terapeutickému potenciálu, či naopak může být zdrojem konfliktů. Kapitola v knize pojednává o didaktických metodách problem-based learning a case-based learning ve výuce lékařské etiky. Tyto metody jsou ve výuce lékařské etiky žádoucí, protože povaha etického rozhodování je vysoce slučitelná s procesy učení. Použití těchto metod poskytuje silný základ pro medicínskou praxi při řešení eticky dilematických případů a poskytuj širší kontext uchopení sociální odpovědnosti. Proto se tyto metody stávají vhodnými metodami sdílení informací etického charakteru v pregraduálním medicínském vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Problem-based learning and case-based learning as didactic methods in teaching medical ethics
Popis výsledku anglicky
Medical practice is based on the doctor-patient relationship. This relationship is to some extent determined by mutual expectations, which can lead to strong therapeutic potential or, conversely, can be a source of conflict. The chapter in the book deals with didactic methods of problem-based learning and case-based learning in the teaching of medical ethics. These methods are desirable in the teaching of medical ethics because the nature of ethical decision-making is highly compatible with learning processes. The use of these methods provides a strong basis for medical practice in dealing with ethically dilemmatic cases and provides a broader context for grasping social responsibility. Therefore, these methods are becoming suitable methods of sharing ethical information in undergraduate medical education.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
30311 - Medical ethics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Naděje v medicíně
ISBN
978-80-271-3077-1
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
375-381
Počet stran knihy
440
Název nakladatele
Grada
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—