Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Is the Project-based Learning a Means for Integration of Isolates into the Class?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F13%3A33142162" target="_blank" >RIV/61989592:15310/13:33142162 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15410/13:33142162

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Is the Project-based Learning a Means for Integration of Isolates into the Class?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the issue of isolated pupils in the class collective and the possibility to integrate them into the collective using the project-based learning method. There are described the method as well as process and results of research connected with this problem at primary school there. The aim of the research was to answer the question: Can the project-based learning help isolated pupils to integrate into the class collective? Using sociograms and the Wilcoxon statistic test of significancethere was accepted hypothesis that the number of isolates within the project-based learning is statistically significantly lower than that of in the case of using the classical frontal teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    Is the Project-based Learning a Means for Integration of Isolates into the Class?

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the issue of isolated pupils in the class collective and the possibility to integrate them into the collective using the project-based learning method. There are described the method as well as process and results of research connected with this problem at primary school there. The aim of the research was to answer the question: Can the project-based learning help isolated pupils to integrate into the class collective? Using sociograms and the Wilcoxon statistic test of significancethere was accepted hypothesis that the number of isolates within the project-based learning is statistically significantly lower than that of in the case of using the classical frontal teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Advances in Education Research

  • ISSN

    2160-1070

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    13

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    194-199

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus