Is the Project-based Learning a Means for Integration of Isolates into the Class?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F13%3A33142162" target="_blank" >RIV/61989592:15310/13:33142162 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15410/13:33142162
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Is the Project-based Learning a Means for Integration of Isolates into the Class?
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the issue of isolated pupils in the class collective and the possibility to integrate them into the collective using the project-based learning method. There are described the method as well as process and results of research connected with this problem at primary school there. The aim of the research was to answer the question: Can the project-based learning help isolated pupils to integrate into the class collective? Using sociograms and the Wilcoxon statistic test of significancethere was accepted hypothesis that the number of isolates within the project-based learning is statistically significantly lower than that of in the case of using the classical frontal teaching.
Název v anglickém jazyce
Is the Project-based Learning a Means for Integration of Isolates into the Class?
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the issue of isolated pupils in the class collective and the possibility to integrate them into the collective using the project-based learning method. There are described the method as well as process and results of research connected with this problem at primary school there. The aim of the research was to answer the question: Can the project-based learning help isolated pupils to integrate into the class collective? Using sociograms and the Wilcoxon statistic test of significancethere was accepted hypothesis that the number of isolates within the project-based learning is statistically significantly lower than that of in the case of using the classical frontal teaching.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Advances in Education Research
ISSN
2160-1070
e-ISSN
—
Svazek periodika
2013
Číslo periodika v rámci svazku
13
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
194-199
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—