Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Non-traditional Teaching Methods and Their Effect on Sociometric Structure in the Class

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F13%3A33145686" target="_blank" >RIV/61989592:15310/13:33145686 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Non-traditional Teaching Methods and Their Effect on Sociometric Structure in the Class

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Effective teacher pedagogical work is inconceivable without good knowledge of pupils relationships in the class. The knowledge is important especially in the case of teenagers class. The paper deals with the topic of isolated pupils in such class and a possibility to integrate them into the class using suitable modern teaching methods (project-based learning, cooperative learning, collaborative teaching, game-based learning). The method as well as the process and results of the research connected with this issue at elementary school are described here. The research was aimed to answer the question: Can the project-based learning help isolated pupils to integrate into the class? Applying sociograms and the Wilcoxon statistical test of significance, thehypothesis was accepted that the frequency of isolates after the project-based learning is statistically significantly lower than that of the case of using the classical frontal teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    Non-traditional Teaching Methods and Their Effect on Sociometric Structure in the Class

  • Popis výsledku anglicky

    Effective teacher pedagogical work is inconceivable without good knowledge of pupils relationships in the class. The knowledge is important especially in the case of teenagers class. The paper deals with the topic of isolated pupils in such class and a possibility to integrate them into the class using suitable modern teaching methods (project-based learning, cooperative learning, collaborative teaching, game-based learning). The method as well as the process and results of the research connected with this issue at elementary school are described here. The research was aimed to answer the question: Can the project-based learning help isolated pupils to integrate into the class? Applying sociograms and the Wilcoxon statistical test of significance, thehypothesis was accepted that the frequency of isolates after the project-based learning is statistically significantly lower than that of the case of using the classical frontal teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    US-China Education Review

  • ISSN

    2161-623X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    924-930

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus