Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On integration of isolated pupils into the class using modern teaching methods

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F13%3A33144012" target="_blank" >RIV/61989592:15310/13:33144012 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15410/13:33144012

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On integration of isolated pupils into the class using modern teaching methods

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Successful teacher pedagogical work is unthinkable without good knowledge of pupils relationships in the classroom. The knowledge is important especially in the case of teenagers class. The article deals with the issue of isolated pupils in such class and a possibility to integrate them into the class using suitable modern teaching methods (project-based learning, cooperative learning, collaborative teaching/learning). The method as well as the process and results of the research connected with this problem at elementary school are described in this paper. The aim of the research was to answer the question: Can the project-based learning help isolated pupils to integrate into the class? Using sociograms and the Wilcoxon statistic test of significance,the hypothesis was accepted that the number of isolates after the project-based learning is statistically significantly lower than that of the case of using the classical frontal teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    On integration of isolated pupils into the class using modern teaching methods

  • Popis výsledku anglicky

    Successful teacher pedagogical work is unthinkable without good knowledge of pupils relationships in the classroom. The knowledge is important especially in the case of teenagers class. The article deals with the issue of isolated pupils in such class and a possibility to integrate them into the class using suitable modern teaching methods (project-based learning, cooperative learning, collaborative teaching/learning). The method as well as the process and results of the research connected with this problem at elementary school are described in this paper. The aim of the research was to answer the question: Can the project-based learning help isolated pupils to integrate into the class? Using sociograms and the Wilcoxon statistic test of significance,the hypothesis was accepted that the number of isolates after the project-based learning is statistically significantly lower than that of the case of using the classical frontal teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium (online)

  • ISSN

    1213-7499

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    7-17

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus