Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Guided discovery in cognitive behavioral supervision

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15110%2F20%3A73602998" target="_blank" >RIV/61989592:15110/20:73602998 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://rediviva.sav.sk/62i1/17.pdf" target="_blank" >http://rediviva.sav.sk/62i1/17.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Guided discovery in cognitive behavioral supervision

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Guided discovery is one of the most central approaches in supervision, helping the supervisees to better understand the client, or, if necessary, change their attitudes towards client and find appropriate strategies to solve client’s problems. Using guided discovery, the supervisor helps the supervisee to map the case conceptualization, seek appropriate strategies, and recognize parallel processes such as transference and countertransference. The questions are asked with an open mind and curiosity to help connect known, but previously unnamed phenomena, with their consequences. The purpose of the questioning is therefore not to emphasize supervisees mistakes in thinking, but to show that the situation can be assessed alternatively. The intention is not so much to find the ‘truth’, but rather to learn to think differently about problems and refrain from premature conclusions.

  • Název v anglickém jazyce

    Guided discovery in cognitive behavioral supervision

  • Popis výsledku anglicky

    Guided discovery is one of the most central approaches in supervision, helping the supervisees to better understand the client, or, if necessary, change their attitudes towards client and find appropriate strategies to solve client’s problems. Using guided discovery, the supervisor helps the supervisee to map the case conceptualization, seek appropriate strategies, and recognize parallel processes such as transference and countertransference. The questions are asked with an open mind and curiosity to help connect known, but previously unnamed phenomena, with their consequences. The purpose of the questioning is therefore not to emphasize supervisees mistakes in thinking, but to show that the situation can be assessed alternatively. The intention is not so much to find the ‘truth’, but rather to learn to think differently about problems and refrain from premature conclusions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Activitas Nervosa Superior Rediviva

  • ISSN

    1337-933X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    62

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    17-28

  • Kód UT WoS článku

    000572155900003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    999