Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching Communication with Disabled Patients Using Case-Based Learning – Experience from practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15110%2F21%3A73607231" target="_blank" >RIV/61989592:15110/21:73607231 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://headconf.org/head21-papers-published/" target="_blank" >http://headconf.org/head21-papers-published/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4995/HEAD21.2021.13621" target="_blank" >10.4995/HEAD21.2021.13621</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching Communication with Disabled Patients Using Case-Based Learning – Experience from practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to describe what lecturer’s experiences of teaching communication are with disabled patients using CBL method at Faculty of Medicine and Dentistry, Palacký University Olomouc. The CBL didactic method includes both intentional and unintentional learning. It is a method of controlled questioning and provides more space for teaching of small groups. During lessons students can communicate with a disabled patient, i.e. an adult with limited legal capacity due to mild mental retardation, and his public guardian. It helps medical students better understand communication processes with a disabled patient and develop interpersonal skills. Using CBL method, students think critically and ask targeted questions to the public guardian of the disabled patient. This experience strengthens the feeling of empathy with the patient, allows him to get to cooperate in treatment. Students are familiar with the communication problem before the lesson. The teacher acts as a facilitator. The inclusion of patient with limited legal capacity and his guardian in the conduct of CBL communication seminars meet the needs of practical training in communication.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Communication with Disabled Patients Using Case-Based Learning – Experience from practice

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to describe what lecturer’s experiences of teaching communication are with disabled patients using CBL method at Faculty of Medicine and Dentistry, Palacký University Olomouc. The CBL didactic method includes both intentional and unintentional learning. It is a method of controlled questioning and provides more space for teaching of small groups. During lessons students can communicate with a disabled patient, i.e. an adult with limited legal capacity due to mild mental retardation, and his public guardian. It helps medical students better understand communication processes with a disabled patient and develop interpersonal skills. Using CBL method, students think critically and ask targeted questions to the public guardian of the disabled patient. This experience strengthens the feeling of empathy with the patient, allows him to get to cooperate in treatment. Students are familiar with the communication problem before the lesson. The teacher acts as a facilitator. The inclusion of patient with limited legal capacity and his guardian in the conduct of CBL communication seminars meet the needs of practical training in communication.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30502 - Other medical science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    HEAd’21 - 7th International Conference on Higher Education Advances

  • ISBN

    978-84-9048-975-8

  • ISSN

    2603-5871

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    243-251

  • Název nakladatele

    Editorial Universitat Politècnica de València, Cno. de Vera, s/n.

  • Místo vydání

    Valencie

  • Místo konání akce

    Valencie, Španělsko

  • Datum konání akce

    22. 6. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku