Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ROLE VYSOKOŠKOLSKÉHO PEDAGOGA VE VĚKU AI

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15110%2F23%3A73625416" target="_blank" >RIV/61989592:15110/23:73625416 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15210/23:73625416

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.icolleconference.cz/files/icolle-2023-final.pdf" target="_blank" >https://www.icolleconference.cz/files/icolle-2023-final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ROLE VYSOKOŠKOLSKÉHO PEDAGOGA VE VĚKU AI

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Umělá inteligence a její razantní vpád do našich životů před nás staví mnoho výzev v životě osob-ním i profesním. Lze předpokládat, že také naše role vysokoškolských pedagogů se bude posouvata měnit. Rády bychom vyvolaly diskuzi o tom, jaká pravidla nastavit pro studenty ohledně použitíAI, do jaké míry použití AI při plnění zadání a psaní prací povolovat, popř. regulovat, jak studentůmmediovat možnosti a limity AI. Vzhledem k faktu, že naše alma mater Univerzita Palackého dosudnevydala žádné oficiální stanovisko týkající se využívání AI v akademické sféře, považujeme za ne-zbytné samostatně nad tímto postojem uvažovat a ideálně také sbírat příklady dobré praxe z jinýchpracovišť. V tomto příspěvku se zaměřujeme na dosud známé informace o využití AI ve vysokoškol-ském prostředí a na otázky, které s sebou tato problematika nese.

  • Název v anglickém jazyce

    ROLE OF UNIVERSITY TEACHER IN THE AGE OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE

  • Popis výsledku anglicky

    Artificial intelligence and its rapid intrusion into our lives pose many personal and professionalchallenges. It can be assumed that our role as university educators will also shift and change. Wewould like to provoke a discussion about what rules to set for students regarding the use of AI, to whatextent to allow the use of AI in assignments and writing papers, and if so, how to regulate it, how tomediate the possibilities and limits of AI for students. Given the fact that Palacký University has notyet issued any official position on the use of AI in academia, we consider it necessary to reflect on thisposition independently and ideally also collect examples of good practices from other institutions. Inthis paper, we focus on what is known so far about the use of AI in the higher education environmentand the issues it raises.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z mezinárodní konference ICOLLE 2023 Udržitelný učitel

  • ISBN

    978-80-7509-958-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    43-51

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    13. 9. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku