ROLE VYSOKOŠKOLSKÉHO PEDAGOGA VE VĚKU AI
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15110%2F23%3A73625416" target="_blank" >RIV/61989592:15110/23:73625416 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15210/23:73625416
Výsledek na webu
<a href="https://www.icolleconference.cz/files/icolle-2023-final.pdf" target="_blank" >https://www.icolleconference.cz/files/icolle-2023-final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ROLE VYSOKOŠKOLSKÉHO PEDAGOGA VE VĚKU AI
Popis výsledku v původním jazyce
Umělá inteligence a její razantní vpád do našich životů před nás staví mnoho výzev v životě osob-ním i profesním. Lze předpokládat, že také naše role vysokoškolských pedagogů se bude posouvata měnit. Rády bychom vyvolaly diskuzi o tom, jaká pravidla nastavit pro studenty ohledně použitíAI, do jaké míry použití AI při plnění zadání a psaní prací povolovat, popř. regulovat, jak studentůmmediovat možnosti a limity AI. Vzhledem k faktu, že naše alma mater Univerzita Palackého dosudnevydala žádné oficiální stanovisko týkající se využívání AI v akademické sféře, považujeme za ne-zbytné samostatně nad tímto postojem uvažovat a ideálně také sbírat příklady dobré praxe z jinýchpracovišť. V tomto příspěvku se zaměřujeme na dosud známé informace o využití AI ve vysokoškol-ském prostředí a na otázky, které s sebou tato problematika nese.
Název v anglickém jazyce
ROLE OF UNIVERSITY TEACHER IN THE AGE OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE
Popis výsledku anglicky
Artificial intelligence and its rapid intrusion into our lives pose many personal and professionalchallenges. It can be assumed that our role as university educators will also shift and change. Wewould like to provoke a discussion about what rules to set for students regarding the use of AI, to whatextent to allow the use of AI in assignments and writing papers, and if so, how to regulate it, how tomediate the possibilities and limits of AI for students. Given the fact that Palacký University has notyet issued any official position on the use of AI in academia, we consider it necessary to reflect on thisposition independently and ideally also collect examples of good practices from other institutions. Inthis paper, we focus on what is known so far about the use of AI in the higher education environmentand the issues it raises.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z mezinárodní konference ICOLLE 2023 Udržitelný učitel
ISBN
978-80-7509-958-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
43-51
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
13. 9. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—